1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 472  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507120200  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۱۵:۰۳
    ۱۳۸۵/۰۷/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

شکل اجرايي و داوري جشن خانه سينما تغيير مي‌کند

شوراي استاندارد سينماي ايران تشکيل مي‌شود

نائب رئيس و سخنگوي هيأت مديره خانه سينما همراه با کامران ملکي دبير هيأت صبح امروز دوشنبه دهم مهرماه در نشستي خبري عملکرد و اهداف تازه خانه سينما در ارتباط با اصناف سينمايي را براي نمايندگان رسانه‌هاي گروهي تشريح کرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در ابتدا علي معلم با اشاره به تحقيق و تفحص نمايندگان مجلس از وزارت ارشاد دولت هشتم و بخش مربوط به سينماي اين گزارش گفت: گزارشي که نمايندگان مجلس در ارتباط با فيلم هاي سينمايي ارائه کردند در 10 خط تمام اتهامات اعم از ابتذال، پوچگرايي، حريم شکني و ... را به اين سينما وارد کرده و کل دوران گذشته اين سينما را زير سئوال برده است. همين نشناختن ها باعث مي شود سينما بين مردم بي اعتبار شود.
    وي ادامه داد: سينما هميشه انعکاس دهنده مسائل اجتماعي است و هرگز به وجود آورنده اين مسائل نيست. ما با هر ديدگاهي به اين سينما نگاه کنيم نمي توانيم از کنار بي عدالتي ها و معضلات اجتماعي بگذريم. ما قبول داريم که آثار ناسالم يا فيلم هاي ضعيف در اين سينما توليد شده، ولي اين موضوع باعث نمي شود کوشش هايي که در اين سينما در دوران گذشته شده را ناديده بگيريم. ما اميدواريم مسئولان ما سخنان رهبري را که در ارتباط با سينماي ايران داشتند سرلوحه کار خود قرار دهند و در اين راستا خانه سينما آمادگي برگزاري نشست ها و جلساتي با ارگان هاي دولتي از قبيل مجلس براي برطرف کردن مشکلات سينما را دارد.
    نائب رئيس خانه سينما درباره داوري هاي جشن دهم خانه سينما هم گفت: در برگزاري جشن دهم خانه سينما هيأت مديره جديد در فرصتي کوتاه که در اختيار داشت مسئوليت اين دوره را بر عهده گرفت. البته اعتراضاتي به راي داوري آکادمي و نوع شکل گيري آن در خانه سينما به وجود آمد. در همين راستا هيأت مديره جديد خانه سينما در نظر دارد دبيرخانه دائمي اين جشن را در خانه سينما به وجود آورد که البته تا يک ماه آينده اين موضوع صورت مي گيرد تا هر گونه سوء تفاهمات در ارتباط با اين جشن از بين برود.
    معلم در ادامه درباره تغيرات احتمالي اين جشن در دوره هاي آينده افزود: در دوره هاي بعدي جشن خانه سينما بين صنوف مختلف تقسيم مي شود. ما از مديران توليد، مديران تدارکات، دستياران کارگردانان و ساير صنوف سينما مي خواهيم يک روز را در سال مشخص کنند تا در همان روز از برگزيدگان اين صنوف تقدير به عمل آيد. هدف ما براي اين موضوع خارج شدن جشن خانه سينما از حالت فعلي است. ابتداي اين امر نيز برگزاري جشن منتقدان سينما خواهد بود که به صورت جداگانه برگزار مي شود.
    سخنگوي هيأت مديره خانه سينما درباره بخش هاي جداشده جشن خانه سينما در دوره هاي بعد گفت: در دوره هاي بعدي بخش سينماي مستند، کوتاه و انيميشن از برنامه اين جشن خارج مي شود تا اين گروه از فيلمسازان بتوانند با تعيين روزي مشخص از برگزيدگان خود تقدير کنند. البته اين امر شامل عکاسان فيلم هاي سينمايي نيز مي شود. اين موضوع در کنار به وجود آمدن داوري هاي محکم تر مي تواند بحث هاي مطبوعاتي، جلسات و کارگاههاي آموزشي را نيز به همراه داشته باشد.
    وي از تشکيل و برگزاري شوراي عالي استاندارد سينماي ايران خبر داد و گفت: يکي ديگر از مباحث مهمي که هيأت مديره خانه سينما پيگير آن است انعقاد تفاهمنامه با وزارت ارشاد براي تشکيل و برگزاري شوراي عالي استاندارد سينماي ايران است. اين شورا در جهت حمايت از توليدکننده، مصرف کننده و ارتقا سطح بين المللي سينما برگزار مي شود. در همين راستا کارگاهي تشکيل مي شود و آئين نامه اي نيز نوشته خواهد شد.
    معلم در ادامه افزود: فيلم ها در اين شورا با آئين نامه و ضوابط خاصي مورد بررسي قرار مي گيرند و درجه استانداردهاي آنها مشخص مي شود. البته اميدواريم با کمک اين شورا به ارتقاء سينماي ملي کمک کنيم. به هر حال حمايت از حقوق مردم دفاع از حقوق توليدکنندگان است. البته اين موضوع فقط شامل حال فيلم ها نمي شود، بلکه استوديوها، تجهيزات فني و امور مربوط به فيلم ها نيز مورد بررسي قرار گيرد.
    وي درباره حمايت هاي مالي از خانه سينما گفت: خانه سينما محدوديت هاي مالي و بودجه اي دارد. مسئولين فعلي خانه سينما در حال مذاکره با ارگان هاي دولتي براي حل اين مشکل هستند که نتايج آن هفته آينده اعلام خواهد شد. يکي از مواردي که به شدت مورد توجه هيأت مديره خانه سينماست کمک به نيازمندان اين حرفه است. ما همين جا اعلام مي کنيم خانه سينما خواستار جذب کمک هاي مالي از ارگان ها و سازمان هاي دولتي است.
    سخنگوي هيأت مديره خانه سينما درباره انتخاب مدير عامل خانه سينما هم گفت: در شرايط فعلي رئيس هيأت مديره به کمک اعضاء کارهاي اجرايي خانه سينما را پيگيري مي کنند و تا پايان سال جاري مدير عامل براي اين خانه معرفي نخواهد شد. امسال خانه سينما در جشنواره فيلم فجر مسئوليت انتخاب فيلم برگزيده تماشاگران را ندارد و اين انتخاب به عهده ارگان ديگر يا دبيرخانه خود جشنواره است. البته اميدواريم در دوران برگزاري جشنواره فيلم فجر ما بتوانيم از حضور مهمانان خارجي در خانه سينما با برگزاري نشست ها استفاده کنيم.
    معلم در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره انتخاب نماينده سينماي ايران در اسکار 2007 گفت: خانه سينما براي انتخاب فيلم براي اسکار 11 نفر را به بنياد سينمايي فارابي معرفي کرد. البته آنطور که شنيده شده سه نفر از اين اعضاء شامل احمدرضا درويش، منوچهر محمدي و سيدضياء هاشمي در اين جلسات شرکت نکرده اند که البته آنها نيز دلايل خود را دارند. به هر حال ناهماهنگي هاي در اين حوزه شده و به نظر من اين موضوع نيازمند بحث کارشناسي بيشتري است. صرفا نبايد فقط فيلم معرفي شود، بلکه بايد اين فيلم از حمايت ها و پشتوانه هاي قوي برخوردار باشد.
    وي ادامه داد: متاسفانه هيچ فيلمي با کمک نهادهاي مربوط به سينما به اسکار نرفته است، بلکه فقط توسط پخش کننده جهاني فيلم مطرح شده است. من خواستار بحث کارشناسي فيلم ها براي معرفي به اسکار هستم و اميدوارم اين موضوع دامه پيدا کند و سال هاي آينده اين موضوع با کارشناسي دقيقتري صورت گيرد. البته امسال هم اميدوارم فيلم «کافه ترانزيت» با تمام شايستگي هاي که دارد به موفقيت برسد.
    سخنگوي هيأت مديره خانه سينما در پايان درباره بازنويسي اساسنامه خانه سينما خاطرنشان کرد: چهارماه براي بازنويسي اين اساسنامه در نظر گرفته شده که البته گروهي هشت نفري موضوع را پيگيري مي کند و اولين جلسه اين موضوع نيز روز شنبه آينده تشکيل خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com