1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 391  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507100208  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۵:۳۰
    ۱۳۸۵/۰۷/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

مدير كل سمعي بصري و نمايش خانگي:

تهيه‌كنندگان معتبرترين افراد...، عرضه و تقاضا پيرو مناسبات بازار ....و نتايج ستاد مبارزه اعلام مي‌شود

مدير کل همکاري هاي سمعي وبصري و نمايش خانگي معاونت امور سينمايي، تهيه کنندگان سينمايي را معتبرترين افراد براي حفاظت از توليدات سينمايي کشور مي‌داند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، عليمرداني با توجه به تعهد و تسلط حرفه‌اي تهيه کنندگان در کار توليد فيلم گفت: شايسته است تهيه کنندگان سينماي ايران بيش از گذشته، نقش پررنگي در حفاظت و صيانت از آثارشان برعهده بگيرند.
    وي افزود: درهدايت بازار کار و توزيع خدمات فرهنگي مسووليت با نقش آفرينان و توليد کنندگان مجاز آثار هنري مي‌باشد و اين امر صيانت چند جانبه‌اي مي طلبد تا گردش کار توزيع آثار هنري از دست متوليان و مسئولين فرهنگي شبکه نمايش خانگي خارج نشده ومنافع اقتصادي آن به افراد فعال برسد. اين صيانت و حفاظت بايد هم از طرف مالکان آثار و هم از سوي دولت با جديت اعمال و حمايت شود.
    مدير کل همکاريهاي سمعي وبصري و نمايش خانگي معاونت امور سينمايي در خصوص مباحثي که درارتباط با عدم خريد آثار سينمايي توسط برخي موسسات نمايش خانگي فيلم و قاچاق اين آثار و متضرر شدن برخي تهيه کنندگان عنوان مي شود گفت: بطور عمده، موضوع عرضه و تقاضاي آثار سينمايي در شبکه نمايش خانگي پيرو مناسبات بازار و به صورت ساده و آزاد است و اين مناسبات از افکار عمومي و نياز جامعه ناشي مي شود و به اين ارتباط نمي توان نگاهي دستوري داشت.
    عليمرداني به تعامل و همکاري ارگانهاي ذيربط در خصوص ارائه خدمات فرهنگي اشاره كرد و افزود: لازم است در تهيه فيلم‌هاي سينمايي بين تهيه کنندگان و مديران موسسات رسانه هاي تصويري ( ويدئويي) بيش از گذشته تعامل وجود داشته باشد و در تعيين قيمت رايت ويدئويي فيلم هاي سينمايي با رعايت عرف و اصول به توافق برسند و به شرايط کار يکديگر نيز توجه کنند که در اينصورت نقش آفريني در هر يک از حوزه هاي مربوطه تبلور خواهد يافت درغير اينصورت از موقعيت ارائه شده‌، فرصت نصيب شبکه قاچاق و عوامل غيرمسئول آن خواهد شد بنابراين در يک نگاه کارشناسانه پيروي از قواعد و شرايط کار در ميدان و فعاليت اجتماعي امري بديهي است در غير اينصورت تبعات بازار ملتهب و ناآرام نصيب هر دو خواهد شد.
    عليمرداني در خصوص فعاليت ستاد مبارزه با متخلفين تکثير غيرقانوني فيلم هاي سينمايي ( نوارهاي سي دي و ...) که اخيراً توسط معاونت امور سينمايي اعلام شده است افزود: اين ستاد پيرو اعلام معاونت تشکيل شده است درفرصت اخير نسبت به جوانب امر مطالعه و شناسايي صورت گرفته است. به جهت اينکه در کار فرهنگي اقتضاء دارد ابتدا از نگاه اصلاح و فرهنگ سازي با افراد مواجه شويم و کليه زمينه‌هايي را که باعث ايجاد انگيزه سوء مي‌شود، ساز و کار ايجابي آنرا فراهم آوريم، پس از آن اقدام به برخورد قانوني و سلبي و مانع فعاليت افراد سود جو و سوداگر خواهيم شد بنابراين درآينده‌ي نزديک نتايج نشست‌ها و اقدامات حاصله را به اطلاع عموم خواهيم رساند.
    مدير کل همکاريهاي سمعي وبصري و نمايش خانگي معاونت امور سينمايي در پايان سخنانش درباره مسووليت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي در اين زمينه گفت: اين وزارتخانه از طريق ايجاد بسترهاي جاري مناسب و با همکاري مراجع قضايي ، انتظامي و شهري در تلاش بوده تا در حد امکان مانع فعاليت‌هاي غير مجاز در زمينه تکثير و پخش فيلم هاي ايراني گردد و اين امر نيازمند يک نگاه اخلاقي است.
    وي خاطر نشان کرد: مي توانيم از خصلت فرهنگي جامعه‌مان بهره بگيريم و به فرهنگ سازي هاي صورت گرفته استمرارببخشيم تا مخاطبين نيز با پاسخ مناسب به باورهاي فرهنگي شان به اقتضاي فرصتهاي خود به خدمات فرهنگي تهيه کنندگان و موسسات رسانه‌اي شبکه نمايش خانگي از طريق خريدن فيلم‌هاي مجاز پاسخ دهند.
    اين تعامل و اطلاع رساني درست در کنار هم مي تواند به بالندگي و هدف غايي خود يعني فرهنگ سازي و تعاطي افکار منجر شود و مردم نيز قطعاً با پاسخ به موقع و مناسب خود، هر گونه فعاليت غيرمجازي در زمينه قاچاق فيلم را ناکام خواهند گذاشت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com