1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 424  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507020203  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۳:۳۷
    ۱۳۸۵/۰۷/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

10فيلم دفاع مقدسي در مرکز گسترش سينماي مستند توليد مي‌شود

مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي همزمان با فرارسيدن هفته دفاع مقدس کار تهيه و توليد 10 پروژه سينمايي، مستند، کوتاه داستاني و انيميشن را با موضوع دفاع مقدس آغاز کرده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، روابط عمومي مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي اعلام کرد فيلم سينمايي «ژنرال هاي جوان» به کارگرداني محمود جوانبخت بر اساس يک طرح پژوهشي از دفتر ادبيات مقاومت در اين هفته کليد خورد. اين فيلم به مقايسه رزم و شخصيت هشت سردار جوان و شهيد دفاع مقدس با همتايان دوره ديده و باتجربه عراقي مي پردازد.
    پروژه مستند شهداي بهزيستي با عنوان «دست آشنا» نيز از ديگر توليدات اين مرکز با موضوع دفاع مقدس است که با ساختاري اپيزوديک زندگي سه شهيد پرورشگاهي را روايت مي کند. مجري طرح اين پروژه حسين همايونفر است. توليد مستند «جانباخت» مهدي عظيمي نيز از ديگر آثاري است که در اين مرکز کليد خورده است. مذاکره با جمعي از مستندسازان جوان و باتجربه براي توليد فيلم هايي درباره قهرمانان جنگ و سرداران شهيد در معاونت فرهنگي مرکز گسترش جريان دارد.
    در زمينه توليد فيلم هاي سينمايي اول و دوم با موضوع دفاع مقدس نيز مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي به حمايت از دو پروژه «اخراجي ها» مسعود ده نمکي و «ستايش» محمدرضا رحماني پرداخته است. ضمن اينکه فيلم هاي کوتاه «نگذار دلت بميرد» پيام زين العابديني، «عروسي نينوا» پناه برخدا رضايي و «زير درخت زيتون» ميسا موسوي از جمله آثار کوتاه داستاني با مضمون دفاع مقدس هستند که توليد آنها آغاز شده است.
    در حوزه فيلم هاي انيميشن نيز مراحل توليد دو فيلم «جنگ ساز» شهرام حيدريان و «قصه آن پرنده» حسن نجفي به تهيه کنندگي اين مرکز به انجام رسيده است. مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي در حال برنامه ريزي براي برگزاري هر چه باشکوهتر جايزه بزرگ آويني در فرودين ماه 1386 است تا ضمن معرفي بهترين آثار مستند ملهم از ارزش هاي انقلاب و دفاع مقدس، از فيلمسازان برگزيده تجليل کند.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com