1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 416  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۶/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138506280005  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۳:۴۲
    ۱۳۸۵/۰۶/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

از مخملباف‌ها چه خبر؟

محسن مخملباف ماه آينده براي آموزش سينما و رياست هيات داوران راهي جشنواره گرجستان مي‌شود و همچنين براي حضور در برنامه‌ي مروري بر آثار خانه فيلم مخملباف و داوري در جشنواره قزاقستان در 25 سپتامبر (سه مهر) به اين كشور سفر خواهد داشت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ايسنا مخملباف سال گذشته در سفري به هند، فيلم كوتاه "صندلي" و فيلم بلند "فرياد مورچه‌ها" را ساخت كه مضمون هر دو فيلم فلسفي است. همچنين وي از مهر ماه 1384 براي نوشتن يك تريلوژي درباره‌ي سه شهر اروپايي (پاريس، رم و برلين) پنج ماه را در فرانسه و ايتاليا و آلمان گذراند كه حاصل اين پنج ماه، سه فيلمنامه سينمايي به نام‌هاي "مرگ مولف"، "در خيابان" و "ورا در جست‌وجوي معني" است.

سميرا مخملباف درموزه "ژرژپمپيد" و پاريس
    سميرا مخملباف به مناسبت نمايش فيلم "تخته سياه" در سالگرد فعاليت‌هاي فابريكا در موزه "ژرژ پمپيدو" حضور خواهد يافت و در ميزگرد سينما در جهان معاصر شركت خواهد كرد. تاريخ اين برنامه 12 اكتبر (20 مهر ماه) است.

اكران عمومي "سگ هاي ولگرد" در لندن
    فيلم "سگ‌هاي ولگرد" به كارگرداني مرضيه مشكيني و تهيه كنندگي خانه فيلم مخملباف كه در كشور افغانستان ساخته شده است در كشور انگليس توسط كمپاني "آرتيفيشال آي" هم‌اكنون اكران عمومي شده است.
"سگ‌ها ولگرد" در سال 2004 در بخش مسابقه رسمي جشنواره "ونيز" حضور يافت و برنده دو جايزه از اين جشنواره شد. اين فيلم تاكنون در جشنواره‌هاي معتبري شركت كرده است.

"بخند، زيباشدي" فيلم سينمايي تازه حنا مخملباف
    "حنا مخملباف" 17 ساله كه با اولين فيلم بلند خود" لذت ديوانگي" در جشنواره "ونيز" سال 2003 حضور يافت و برنده جايزه جوانترين فيلمساز جهان از اين جشنواره شد، در بهار سال 2006 "بخند، زيبا شدي " را در منطقه باميان افغانستان جلوي دوربين برد. اين فيلم كه زمان آن80 دقيقه است توسط" مستانه مهاجر" در شهركابل افغانستان تدوين شد و به زودي وارد مرحله صداگذاري خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com