1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 471  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۶/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138506070020  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۳۲:۴۲
    ۱۳۸۵/۰۶/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

جايزه‌ي يك عمر فعاليت هنري جشنواره "والديويا" شيلي به جعفر پناهي اعطا شد

جعفر پناهي کارگردان سينماي ايران، جايزه ويژه يک عمر دستاورد هنري‌اش را با نام «پودو» از جشنواره فيلم «والديويا» شيلي دريافت کرد.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، سيزدهمين جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم «والديويا» كه از سه تا يازده شهريور ماه در كشور شيلي در حال برگزاري است برنامه مرور بر آثار جعفر پناهي را با نمايش 5 فيلم بلند او «بادكنك سفيد»، «دايره»، «آئينه»‌، «طلاي سرخ» و «آفسايد» ترتيب داده و در يكشنبه شب گذشته طي مراسمي خانم لوسي برخوف مدير جشنواره جايزه‌ ويژه‌ جشنواره را با نام «پودو» به جهت مشاركت و نقش ارزشمند جعفر پناهي در فرهنگ و سينماي جهان به وي اعطا كرد.
       «پودو» نام كوچكترين آهوي جهان است، كه نسل آن در حال انقراض بوده و اينگونه تنها در جنوب شيلي زندگي مي‌كنند. اين جايزه چهل و هشتمين جايزه پناهي در عرصه هاي ملي و بين المللي است كه شامل هفت جايزه در ايران و 39 جايزه در جشنواره‌هاي بين‌المللي خارج از ايران بوده است.
       «بادكنك سفيد» 13 جايزه، «آينه» 6 جايزه، «دايره» 18 جايزه، «طلاي سرخ» 4 جايزه و «آفسايد» 4 جايزه تاكنون دريافت كردند و جايزه‌ جشنواره‌ شيليايي اولين جايزه‌ يك عمر دستاورد هنري براي پناهي است.
       فيلم «آفسايد» كه عرضه و پخش بين‌المللي آن همچون آثار قبلي پناهي با شرکت فرانسوي سلولوئد است در اولين نمايش خود در بيست و چهارمين جشنواره‌ فيلم فجر حضور داشت كه اولين حضور بين‌المللي خود را در بخش مسابقه پنجاه و ششمين جشنواره‌ فيلم برلين داشت كه خرس نقره‌اي جايزه‌ بزرگ هيأت داوران نيز به خود اختصاص داد. اين فيلم پس از آن در فروردين ماه در جشنواره‌ استانبول، سپس در كره‌ جنوبي، خرداد ماه در جشنواره‌ روسيه، فنلان و دوربان آفريقاي جنوبي به نمايش در آمد كه در جشنواره‌ فنلاند برنامه‌ بزرگداشت او با نمايش هر پنج فيلم بلندش برگزار شد و در جشنواره «دوربان» نيز بهترين جايزه را به اتفاق شادمهر راستين گرفت. تيرماه «آفسايد» در جشنواره‌ي كارلووي واري، آكلند، ولينگتون، سينه فن دهلي‌نو، لاروشل فرانسه و ودكان شوكاموشن انگلستان حضور يافت.
       همچنين در مرداد ماه جشنواره ملبورن استراليا با نمايش هر پنج فيلم پناهي بزرگداشت او را ترتيب داد و پس از آن «آفسايد» در چهار جشنواره نيوزلندي کرايست چرچ ،ديويد لين، هميلتون و بالمرسترن به نمايش در آمد. در همين ماه «آفسايد» در جشنواره موتوون در کرواسي، ژيندو در فرانسه بريسبان استراليا و آنوني مال روماني نيز جايزه بهترين کارگرداني را دريافت کرد. «آفسايد» در شهريور ماه پس از والديويا در جشنواره اي آرسنال در ريگا؛ تورنتو و باکو نيز حضور دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com