1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 455  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۴/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138504270200  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۸:۵۷
    ۱۳۸۵/۰۴/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

«زمستان است» برنده جايزه اول بخش «سينماي آينده»، جشنواره پاريس

فيلم سينمايي «زمستان است» به كارگرداني رفيع پيتز طي هفته گذشته، به عنوان تنها نماينده سينماي ايران در جشنواره فيلم پاريس، جايزه اول بخش «سينماي آينده» اين جشنواره را دريافت كرد.

      به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ايسنا، ملك جهان خزاعي، طراح صحنه و لباس اين فيلم با تائيد اين خبر گفت: هيأت داوران زماني كه جايزه اين فيلم را دادند، اذعان داشتند كه اين فيلم با اينكه بيكاري و مشكلات زندگي را مطرح مي‌كند اما هيچ اثري از فقر و بدبختي در آن نيست و با فيلم‌هايي كه به فقر و بدبختي در كشورهاي جهان سوم مي‌پردازند فرق مي‌كند.
      ملك جهان خزاعي مادر رفيع پيتز است و به گفته وي، رفيع پيتز در اين جشنواره حضور داشته و جايزه را دريافت كرده است.
      اين فيلم آخرين ساخته سينمايي رفيع پيتز بعد از فيلم هايي چون فصل پنجم، صنم است كه آخرين آن در سال 78 در ايران و عرصه بين‌المللي حضور موفقي داشته است.
      اين فيلم بنا به گفته كارگردان برداشتي آزاد از«سفر» محمود دولت آبادي و برگرفته از اشعار «اخوان ثالث» مي‌باشد. داستان دولت آبادى كه در سال 1319 نوشته و در 1352بازنويسى شده، اكنون برداشتى از آن در سال 83 انجام شده است و قرار است وقايع قبل از انقلاب را به تصوير بكشد.
      محمدمهدي دادگو نيز همزمان با فيلمبرداري در گفت و گويي درباره تفاوت هاي فيلمنامه و داستان گفته‌ بود: تغيير ماهوي نكرده است. اما با توجه به اينكه ويژگي اصلي سينما اين است كه ديالوگ نسبت به ادبيات كمتر باشد در اين زمينه تغييرات داشته است.
      در بخشي از داستان سفر محمود دولت آبادي، آمده است: امشب سيزدهمين شبي بود كه «مختار» از غروب ـ وقتي كه هوا گرگ و ميش مي‌شد ـ روي خط آهن مي‌آمد، چوبهاي زير بغلش را كنار دستش مي‌گذاشت، دستهايش را زير بغل فرو مي‌برد، چانه‌اش را ميان يقه‌اش جا مي‌داد و به پنجره كوچك خانه‌اش، كه در ته شب مثل چشم بيماري كور سو مي‌زد، چشم مي‌دوزد.
       بازيگران اين فيلم: ميترا حجار، عليرضا نيك صولت، سعيد اوركني و اوستا عزيز شاتير و ديگر عوامل توليد: ملك جهان خزاعي: طراح صحنه و لباس، محمد داوودي : مدير فيلمبرداري، يداله نجفي و‌ ناصر شكوهي‌نيا: صدابرداران، فرشته طائرپور: مجري طرح و تهيه كننده: محمدمهدي دادگو هستند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com