1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 541  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۳/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138503040204  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۲۷:۱۱
    ۱۳۸۵/۰۳/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

داستان «دکل» برگرفته از واقعيت است

بيشتر اتفاقاتي که در فيلم «دکل» مطرح مي‌ شود به شکل مستقيم برگرفته از واقعيت است و اين واقعيت‌ها را من خودم در جبهه شاهد بوده ‌ام.

        به گزارش سايت سينمايي سوره، عبدالحسن برزيده، نويسنده و کارگردان فيلم سينمايي «دکل» که نخستين ساخته سينمايي او در سال 1374 است، درباره شکل گيري اين فيلم گفت: من در آن زمان تحصيلاتم را در رشته سينما به اتمام رسانده بودم و با توجه به رشته تحصيلي درصدد ساخت يک فيلم سينمايي بودم. چون دغدغه ام جنگ و جبهه بود و بخشي از خاطراتم را براي ارائه در قالب فيلم سينمايي جذاب مي دانستم، براي ساخت اين فيلم اقدام کردم. البته تا آن زمان فيلم هايي که ساخته شده بود ما را در حال تهاجم نشان مي داد، اما به عقيده من رزمندگان و مردم ما در مظلوميت قرار داشتند و کشورشان مورد تهاجم قرارگرفته بود و آنها براي دفاع از سرزمين شان تلاش مي کردند که اين مفهوم با توجه به تمامي جوانب اين دفاع به تصوير کشيده نشده بود.
        وي در پاسخ به اينکه اتفاقات اين فيلم تا چه اندازه برگرفته از واقعيت است و چه زماني را براي نگارش فيلمنامه صرف کرده است، خاطرنشان کرد: فيلم خيلي واقعگراست. همه آن اتفاقات و مسائلي که در فيلم مطرح مي شود به نوعي اتفاق افتاده است. هر چند در برخي صحنه ها از تخيل و اصول قصه پردازي استفاده کردم، اما اصل و اساس فيلم کاملا مستند و بسيار نزديک به واقعيت است. من فيلمنامه را در مدت زماني حدود يک سال نوشتم. ولي اگر بخواهم در مجموع زمان صرف شده براي نگارش اين فيلمنامه را ذکر کنم، حدود 6 ماه نگارش وقت برد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com