1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 465  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502260200  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۸:۲۹
    ۱۳۸۵/۰۲/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

ابوالحسن داوودي:

علت عدم شكل ‌گيري تهيه ‌كننده تخصصي، تفكر غالب سنتي است

تهيه ‌كنندگي به معناي تخصصي در ايران وجود ندارد، در حالي كه زمينه ‌هاي بروز آن وجود دارد.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، وي ضمن بيان اين مطلب افزود: علت عدم شكل ‌گيري تهيه ‌كنندگي تخصصي را تفكر غالب سنتي از جريان تهيه ‌كنندگي دانست كه هنر ـ صنعت و تخصص تهيه فيلم را بيشتر در غالب سرمايه و بخصوص سرمايه‌ هاي شخصي معنا مي‌ كند.
       وي به دو نوع تخصص اصلي در اين حرفه اشاره كرد كه اجزاء ضروري و قطعي و لازم و ملزوم تهيه ‌كنندگي تخصصي محسوب مي‌ شوند و گفت: احاطه، شناخت و مديريت اجرايي يك يا چند فيلم همزمان، همراه با مديريت سرمايه كه نه فقط به منزله سرمايه ‌گذاري شخصي، بلكه به معني مديريت جذب سرمايه براي توليد فيلم است.
       وي همچنين گفت: در همه رشته‌ ها سينما تخصص به معناي كامل آن كم و بيش وجود دارد كه عموما عبارت از كساني هستند كه در اين رشته ‌ها تحصيل كرده ‌اند، تجربه اندوخته‌ اند. اما چند تهيه ‌كننده را در ايران سراغ داريد كه در اين رشته تحصيل كرده باشند؛ تهيه ‌كنندگي در سينماي ايران صرفا بر مبناي تجربه سنتي شكل گرفته و غالب شده است. به همين دليل ملاك اصلي تهيه كننده بهتر ـ سرمايه بيشتر و حساب بانكي پرتر او محسوب مي‌ شود. در حالي كه تهيه ‌كننده تخصصي در غالب موارد مي‌ تواند حضور شخصي در سرمايه‌ گذاري فيلم نداشته باشد. بلكه سرمايه‌ ها و آورده ‌هاي به يك فيلم را مديريت كند.
       كارگردان «تقاطع» در ادامه تصريح كرد: زماني كه ملاك اصلي تهيه ‌كنندگي، ‌صرفا ميزان سرمايه‌ گذاري باشد، بعد از مدتي تهيه ‌كنندگان همان‌ طور كه شاهد هستيم نزديكانشان را به عنوان سرمايه ‌گذار در يك فيلم معرفي مي ‌كنند و به‌ مرور آنها را در كارهاي بعدي به جرگه تهيه ‌كنندگان حرفه ‌اي وارد مي ‌كنند. بنابراين تا زماني كه يك تعريف مناسب از تهيه ‌كننده تخصصي در عرصه مديريت صنفي و دولتي و حرفه ‌اي به وجود نيايد امكان بروز آن در سينما مهيا نيست.
       اين كارگردان تاكيد كرد: تهيه ‌كنندگي تك محصولي كه تفكر غالب تهيه ‌كنندگي را در سينما شكل مي ‌دهد. به طور سنتي كاري به برنامه‌هاي درازمدت سينما و زير ساخت‌ها و ضرورت تخصصي شدن حرفه‌ها ندارد و بيشتر به فكر برنامه ‌هاي مقطعي براي پيشبرد و عرضه محصول خود است و به همين دليل سرنوشت و آينده سينما جز در حيطه تعريف شخصي در برنامه ‌ريزي‌هاي او نقشي ندارد.
        داوودي در پايان معتقد است: براي بوجود آمدن شرايط كامل تهيه ‌كنندگي تخصصي ابتدا همه نهادهاي دولتي ـ صنفي و خصوصي بايد اهتمام كنند و تعريف روشن و صريحي از اين حرفه ارائه دهند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com