1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 515  تاريخ مخابره خبر:  ۳۱/۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138501310206  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۱۸:۵۲
    ۱۳۸۵/۰۱/۳۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

برنامه ها و سياست هاي «سينماي تجربي» اعلام شد

«محمد آفريده» رئيس مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در گفتگويي با خبرگزاري فارس، برنامه ها و سياست هاي اين مركز را تشريح كرد و گفت: اين مركز از فيلمسازان جوان باتجربه در حوزه فيلم‌هاي اول و دوم حمايت مي كند.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمد آفريده» رئيس مركز گسترش سينماي تجربي و مستند در اين گفتگو افزود: با توجه به اظهارنظر و تصميم معاون امور سينمايي، قرار شد مركز گسترش سينماي تجربي در حوزه حمايت از فيلمسازان جوان باتجربه در حوزه فيلم‌هاي اول و دوم بلند‌ سينمايي، سينماي انيميشن كوتاه و بلند و سينماي مستند و كلا سينماي حرفه‌اي كوتاه فعاليت كند.
       وي افزود: ما بيش از صد هزار نفر آموزش ديده سينما داريم كه همچنان در حال افزايش هستند. اين سرمايه خدادادي است كه ما به نحوي بايد فضاي فرهنگي براي بروز ظرفيت اين نسل ايجاد كنيم.
       ما در مركز گسترش تلاش مي كنيم كه در اين دوره جديد بتوانيم فضاي مناسبي را ايجاد كنيم تا به اهداف انقلاب اسلامي با حضور پوياي جوانان برسيم.
       «آفريده» وظايف انجمن سينماي جوان را تشريح كرد و گفت: عمدتا انجمن سينماي جوان در حوزه آموزش و كشف استعداد‌هاي جوان تازه‌ كار بنا به تاريخچه‌ و پيشينه اي كه داشته كار مي‌كند و مركز برگزيده‌هاي اين نسل و حوزه‌هاي ديگر را پوشش مي دهد.
        رئيس مركز گسترش سينماي تجربي و مستند در رابطه با وظايف اين مركز در حوزه فيلم هاي اول و دوم گفت: جزو وظايف مركز، آماده سازي فضاي مناسب براي فيلمسازان اول و دومي است كه توانستند به شرايط اكران فيلم‌هاي حرفه‌اي برسند. معاونت سينمايي اين مجوز را داده است كه اين حوزه را راهبري كنيم. ما راهكار و بستر و فضايي آماده مي كنيم كه نسل جوان با تجربه بتوانند در حوزه بلند سينمايي وارد شوند.
        وي به حمايت اين مركز از سينماي انيميشن اشاره كرد: از آنجايي كه سينماي انيميشن و مستند، مهجور بوده بنا به نظر معاونت و برنامه‌ريزي‌هايي كه شده تا حدي كه در توانمان هست در اين عرصه سرمايه‌گذاري كنيم.
        «آفريده»، حمايت هاي اين مركز را مالي و فرهنگي خواند و گفت: اين حوزه‌ها بخشي حمايت‌ مالي است و بخشي حمايت‌هاي فرهنگي است. اعتقاد من اين است كه اگر ما خواهان يك سينماي آزاد هستيم، بايد در اين حوزه بيش از پيش سرمايه‌گذاري و توجه كنيم. چرا كه اين نسل، نسل آبديده، توانمند و باهوش است و فكر مي‌ كنم ميزان قابل توجه و بهتري به آنها بهاء داده شود، انشاءالله مشكلاتي كه در سينما داريم برطرف خواهد شد. بنابراين تمامي سعي و تلاش ما در اين مجموعه اين است كه بتوانيم راهكارهايي وارد اين حوزه كنيم. چرا كه نسل باتجربه جوان براي سينماي ما هواي تازه اي به ارمغان مي آورد.
         وي، شيوه اداره مركز را شورايي بيان كرد و گفت: من در آغاز شروع فعاليتم معاونت فرهنگي مجموعه را انتخاب كردم. اهميت فرهنگي كه اين حوزه دارد و به عبارتي قلب تپنده سينما ست ما در بر آن داشت كه بخش فرهنگيمان را سازماندهي كنيم كه به يك روال مناسب و منطقي و پويا و خارج از روزمرگي‌هاي اداره‌اي بتوانيم كار كنيم. يقين در حوزه هاي تصميم گيري ما شوراهاي مختلف و متفاوتي وجود خواهد داشت. منتهي سعي ما اين است كه اين شوراها زنده باشند كه بتوانند با فيلمسازان و نسل جديد رو در رو قرار بگيرند و وضعيتشان را بشناسند و با شرايط فرهنگي كنوني جامعه بتوانيم توليد‌كننده آثار فاخري باشيم.تصميمات ما در مركز شخصي نيست و حتما بايد با يك همفكري و با تعامل دو طرفه و مجموعه افرادي كه انتخاب مي‌‌شوند شرايط مناسبي را داشته باشند تا ما با يك رويكرد خوبي مسير را جلو برويم.
         ما براي آغاز وارد شدن به اين حوزه براي تبارك دادن اين حركت و اين كه به افق حمايت ما اهداف اصلي سعي‌مان اين است با جهت‌هاي فرهنگي انقلاب اسلامي، فضي تجربه را ايجاد كنيم.
         «آفريده» رويكرد مركز را همسو با اهداف انقلاب اسلامي خواند و افزود: سعي ‌ما اين ست كه در جهت فرهنگي انقلاب اسلامي فضاي تجربه را ايجاد كنيم و خودمان را به درياي مواج ملت وصل كنيم. از اين جهت كه مردم ما داراي ذائقه‌هاي مختلف هستند و با ارائه فضايي براي بروز تجربه به فيلمسازان در بهره گيري از اين تنوع سينماي آينده و ملي ما سينمايي واقعي و با هويت خواهد شد.
          وي اضافه كرد: منتهي ما ذات و جوهره فرهنگمان اعتقادي و فرهنگي است. در عرصه دفاع مقدس و انقلاب كه نگاه مي كنيم مي‌ بينيم كه جوهره جامعه چگونه بروز مي‌كند. الان هم اين فرهنگ و عرصه وجود دارد و اين فرهنگ وجود دارد. ما تنها كاري كه مي ‌توانيم بكنيم اين است كه مزاحم فعل و انفعالات هنرمندانه نباشيم و يك مديريت فرهنگي پدرانه و پويا در مجموعه ايجاد نماييم. اين مديريت، مديريتي است كه با عنايت و عشق به اين مجموعه‌ها مي‌تواند راهبري كند و من اميدوارم در كنار اين موج خلاق افق‌هاي كشف نشده را داشته باشيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com