1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 709  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138501230200  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۹:۳۸
    ۱۳۸۵/۰۱/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

«داريوش ارجمند»:

ديشب يك برگ از تاريخ علم سرزمين‌مان را ورق زديم

ما ديشب موفق شديم برگي ديگر از تاريخ علم سرزمين‌مان را ورق بزنيم و وارد يك مرحله بسيار تازه ‌اي از تاريخمان شويم.

      به گزارش سايت سينمايي سوره، «داريوش ارجمند» با بيان اين مطلب افزود: ما در تاريخ هم سهم بسياري داشتيم و همان طوري كه روزي «ذكرياي رازي» الكل را كشف كرد و اين الكل همچنان در جهان به عنوان يك ماده كشف شده به وسيله يك تمدن بزرگي مثل اسلام و ايران اهميت خودش را همچنان نشان مي‌ دهد، همان طور كه لگاريتم را «خوارزمي» گفت، همانطور كه معادلات دو مجهولي را «خيام» عنوان كرد و به همان ترتيب كه تا 100 سال پيش كتاب ابن سينا در بزرگترين دانشگاه‌هاي جهان تدريس مي‌ شد، هم اكنون نيز موفق شديم اين تاريخ را به سوي تكامل خودش ببريم، كار بزرگي انجام داديم اما اين حق ما بوده و كسي آن را به ما هديه نداده بلكه دستاورد سخت كوشي دانشمند و جوان ايراني بوده كه بتوانيم به سوخت هسته‌ اي دست پيدا كنيم. همچنين ما بر اساس آموزه‌هاي ديني و هويتي ايرانيمان در طول تاريخ مردماني جنگجو و متجاوز نبوده ‌ايم مگر اينكه در مقابل تجاوز دفاع كرده ‌باشيم. به طوري كه در 500 سال گذشته ما يك تير و گلوله اي را به سوي هيچ سرزميني شليك نكرده ايم و اين جنگ 8 ساله را هم آنها به ما تحميل كرده ‌اند.
ما زور را نمي‌ پذيريم و به كسي هم زور نمي ‌كرديم، ظلم را نمي ‌پذيريم و ظلم هم نمي ‌كنيم و اين توفيق بزرگ در فرهنگ سرزمين ما فقط جنبه صلح‌ آميز براي ‌رفاه و پيشرفت سرزمين ما دارد.
      بازيگر فيلم «مسافر ري»، در ادامه افزود: به عقيده من ايران تنها سرزميني است كه در مقابل ظلم ايستادگي مي كند و وحشت ديگران هم به اين دليل است كه چون ما ظلم ستيز هستيم از اين انرژي در راه اين ظلم ستيزي استفاده خواهيم كرد در صورتي كه چنين نيست چون وسيله هدفمان را توجيه نمي كند و هدف هم وسيله ما را توجيه نمي‌ كند بلكه ما آن را در راه خلافت از خداوند و در راه نزديكي به خداوند ابزار مي كنيم و با اينكه به انرژي هسته‌ اي دست يافتيم، ديشب جوان هايي كه لباس‌هاي اقوام مختلف اين سرزمين را پوشيده بودند فقط با كلمه الله اكبر اين كيك زرد را به موزه آستان قدس رضوي تقديم كردند. يعني ما با به دست آوردن چنين قدرتي در چنين شبي اعلام كرديم كه خدا بزرگ تر از همه اين قدرت‌هاست و ما براي رفاه زندگيمان و حفاظت از سيارهيمان كه سوخت فسيلي بسيار آن را آلوده ميكند و سوخت هسته‌اي سوخت پاكيزه‌اي است آن را مي‌خواهيم و بايد ما و تمام جهان به سمت آن برويم. اما در مقابل همه مقامات كشوري ما با صداقت اعلام مي‌كنند كه همه جهان بايد خلع سلاح اتمي همه شود و ما نيز پيشرو و پيشگام اين قضيه هستيم اما استفاده از يك ‌انرژي سالم، پاك و قدرتمند هسته ‌اي حق همه جهان است ولي اسلحه اتمي براي ما كشتار جمعي حق هيچ كس نيست. ايران بزرگتر از قدرت هسته ‌اي، قدرت مردمان، انديشه و پايداري و استقامت مردمان خود را دارد. 
     «ارجمند» در خاتمه خاطرنشان كرد: نگرش هنرمند ايراني و جهان بيني‌اش بايد از ديشب وارد يك مرحله جديدي در فرهنگ ايران شود. من بسيار خوشحالم كه ما به حقي كه در تاريخ علم حقمان بوده هر چند دير رسيديم ولي الان كه اين آگاهي و توانايي آمده و اين بستر درست فراهم شده با اتكا به خداوند و با توجه به آموزه‌هاي ديني‌ و اخلاقي‌ و هويت صلح جويانه ايراني‌مان از اين انرژي‌ براي اهداف صلح آميز استفاده مي كنيم. من اميدواريم اين روز پرشكوه در كشاورزي، پزشكي، صنعت، هنر، انديشه روشن‌فكران و در جهان بيني هنرمندانمان تأثيري را كه آن نقطه عطف بايد بگذارد، در شب گذشته گذاشته باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com