1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 546  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412180000  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۹:۱۶
    ۱۳۸۴/۱۲/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

كيارنگ علايي، دبير جشنواره فيلم و عكس خراسان:

فيلم كوتاه، دنياي بزرگ چيزهاي كوچك است

فيلم كوتاه، دنياي بزرگ چيزهاي كوچك است كه به زبان بصري و از نگاه خلاقانه، خردمندانه و آگاهانه فيلمسازان نسبت به مسائل جهان پيراموني بيان مي شود.

    به گزارش سايت سينمايي سور، «كيارنگ علايي» دبير بخش فيلم و عكس خراسان رضوي با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: حقيقت اين است كه مقوله فيلم كوتاه و سينماي ميني ماليستي با سؤال هاي عاميانه شكل مي گيرد و به مخاطبان خود گوشزد مي كند كه چيزهاي كوچك؛ دنياهاي بزرگ دارند. عامه مردم معمولاً در هنر به دنبال چيزهاي زيبا مي گردند كه در زندگي عادي و در كوچه و خيابان نمي توانند آن ها را بيابند و فيلم كوتاه به دليل فشردگي، نظم و ايجاز در تناسبات بياني خود، بيش از ساير مديوم هاي تصويري به زيبايي ها نزديك است.
    وي در ادامه با اشاره به شيوه برگزاري و همچنين ملاك ها و معيارهاي مورد نظر هيأت هاي انتخاب و داوري اين دوره از جشنواره اظهار داشت: در ششمين دوره جشنواره فيلم و عكس خراسان رضوي در بخش فيلم 231 فيلم كوتاه در چهار بخش داستاني،‌مستند، نماآهنگ و انيميشن از شهرستان هاي: مشهد، كاشمر، درگز، گناباد، بردسكن، قوچان، توبت حيدريه، تا بياد،جيرفت، سبزوار و نيشابور در مدت زمان مقر به دبيرخانه جشنواره رسيد. هيأت انتخاب، متشكل از: نسرين شاه محمدي (مدير انجمن سينماي جوان دفتر مشهد و دبير جشنواره)، محمد برادران (فيلمساز)، رضا خسروز (مدرس و نماينده هيأت داوران) و محسن عرب اميري (مدرس) طي جلسات متعدد كارشناسي، آثار رسيده را مورد بازبيني و ارزيابي قرار داده و با توجه به عناصري چون تجربه گرايي در روايت فيلم، برخورداري از زبان تصويري مناسب، ايجاز، وحدت ميان مضمون و فرم و با توجه به بضاعت هاي بومي هر فيلمساز، به هر يك از آثار فيلم رسيده امتيازاتي داده و در پايان 41 فيلم را كه از معدل بالاتري نسبت به ساير آثار برخوردار بودند را به بخش پاياني مسابقه جشنواره معرفي كردند. در بخش مسابقه نيز هيأت داوران متشكل از: حسن دزواره (استاد دانشگاه و مدير امور بين الملل سينماي جوانان ايران)، مصطفي مستور (نويسنده و مترجم)، رضا خسروزاد (منتقد و مدرس)‌، حميدرضا گيلاني فر و جواد عليزاده (تهيه كننده و فيلمساز) آثار راه يافته به اين بخش را مورد داوري نهايي قرار خواهند داد.
    كيارنگ علايي در پايان اظهار داشت: تمام هدف و رويكرد ستاد برگزاري جشنواره، ارائه چشم انداز نويني از وضعيت توليد فيلم كوتاه در استان بود و در اين ميان آثاري كه در قالب فيلم كوتاه تعريف نمي شوند. از دايره قضاوت خارج شدند و به جرأت مي توان گفت عملكرد ارزيابي هيأت انتخاب و داوري فيلم در اين دوره از جشنواره يكي از دقيق ترين قضاوت ها بوده، چنانكه معمولاً پس از تماشاي هر فيلم، در مورد اجزا و كاركردهاي سينمايي آن، بحث و گفتگوهاي كارشناسانه و دقيق صورت مي پذيرفت كه از اين دغدغه و وسواس تيم انتخاب و داوري بسيار خرسنديم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com