1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 439  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412170200  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۵:۲۳
    ۱۳۸۴/۱۲/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

جعفري جلوه

معاونت سينمايي ارشاد از پروژه هاي فيلم كوتاه حمايت مي كند

معاونت سينمايي به عنوان متولي سينماي كشور و مديريت فرهنگي، از پروژه هاي توليدي فيلم كوتاه حمايت مي كند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمدرضا جعفري جلوه» معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين مطلب گفت: اوج هنر معاصر، سينما است و ما در عرصه جديد زندگي را به زبان بصري و تصويري بيان مي كنيم تا بدين ترتيب از تجربيات ديگران استفاده و بر دانش خود بيافزاييم. تصوير متعالي، خلاقانه و ارزشمند جلوه هاي گوناگون هستي و زندگي به هر شكل، چه فيلم بلند و چه فيلم كوتاه در مقوله هنر ارزشمند است و تجليگاه تجربه هايي است كه در تصوير صاحبان ايده، فكر و هنرمندان نقش بسته است و از همين رو سينماي ملي ايران مي تواند پرچم دار و شاخص فرهنگ و تمدن غني ايراني ـ اسلامي كشور در عرصه هاي بين المللي باشد.
     مهندس جعفري جلوه، با اشاره به جايگاه ويژه و پراهميت سينما در جهان امروز اظهار داشت: مراودات و تعاملات فرهنگي، اجتماعي و... در جهان امروز بسيار وابسته به تصوير است و سينما به عنوان هنر هفتم و هنر عصر جديد بيشترين نقش را در انتقال مفاهيم، باورها، ايده ها و افكار جوامع مختلف در عرصه جهاني ايفا مي نمايد. مخاطبان، امروزه بيشترين اطلاعات و آگاهي هاي خود را از پنجره تصوير دريافت مي كنند و بايد اعتراف كرد كه رسانه هاي تصويري بيش از ديگر رسانه ها بر مخاطبان خود تأثير مي گذارند.
     معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين مطلب كه نمي توان از سينماي ملي سخن گفت و به مقوله فيلمسازي كوتاه و تجربي بي توجه بود، متذكر شد: فيلمسازي كوتاه در عرصه هاي بين المللي، بهترين تجليگاه گزيده گويي مفاهيم و مضامين متعالي فرهنگ ها و باورها با زبان تصوير به صورت موجز، براي مخاطبان است و در كشور ما نيز تعداد بسياري از استعدادهاي جوان و خلاق با ساخت آثار سينمايي كوتاه به اين مهم مي پردازند. لذا بايد با يك مديريت مؤثر و كارآمد فرهنگي، با بسترسازي لازم جهت آموزش، كشف و پرورش استعدادهاي فيلمسازي كوتاه در سراسر كشور و استفاده از تجربيات موفق سينمايي كشور؛ در سال هاي گذشته، زيرساخت هاي پيشرفت و تعالي سينماي ملي ايران را براي سال هاي آينده پي ريزي و تقويت كنيم. ما نيز به عنوان متولي امور سينمايي كشور و مديريت فرهنگي از پروژه هاي توليدي فيلم كوتاه حمايت مي كنيم و با همكاري ساير نهادها و سازمان هاي فرهنگي و هنري كشور سعي خواهيم كرد تا مخاطبان آثار توليد شده را افزايش دهيم. مسلماً اگر بحث افزايش مخاطب اين گونه آثار سينمايي و همچنين شناسايي و ارائه خدمات فرهنگي به مخاطبان فيلم كوتاه، رنگ و بوي جدي به خود بگيرد، حمايت ها نيز گسترده تر خواهد شد و ما مي توانيم تهيه كنندگان بخش خصوصي را نيز براي عرضه و بازاريابي فيلم كوتاه به اين سمت و سو سوق دهيم و شاهد يك رويداد و تحول بزرگ، در عرصه سينماي كشور باشيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com