1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 424  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412170005  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۱:۳۷
    ۱۳۸۴/۱۲/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

رئيس حوزه هنري خراسان رضوي

قالب فيلم كوتاه، فضاي مناسبي براي ساخت آثار مفهومي است

قالب و فرم فيلم كوتاه با توجه به ساختار اشاره به نمادها، مي تواند بستر و فضاي مناسبي را براي ساخت آثار مفهومي به وجود آورد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري ششمين جشنواره فيلم و عكس خراسان رضوي، «سيدمحمدصادق مركبي» رئيس حوزه هنري خراسان رضوي در حاشيه برگزاري اين دوره از جشنواره با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي گفت: از آنجا كه در مقوله فيلمسازي كوتاه، مناسبات حاكم بر سينماي حرفه اي و دغدغه هاي خاص تجاري و اقتصادي فيلم هاي بلند وجود ندارد،‌لذا فيلمسازان كوتاه فعال در اين عرصه ، به محتواي اثر بيش از ظواهر تجاري و گيشه پسند توجه مي كنند و از همين رو قادر خواهند بود تا در قالب فيلم كوتاه، با بياني ساده و نگاه خلاقانه و نو به ارائه مفاهيم بلند به صورت موجز بپردازند.
    رئيس حوزه هنري خراسان رضوي در ادامه با اشاره به استقبال جوانان كشور از فيلمسازي كوتاه، بيان داشت؛ فيلم كوتاه جايگاه ويژه اي ميان جوانان و علاقه مندان به فيلمسازي يافته است. هزينه اندكي كه صرف ساخت يك فيلم كوتاه مي شود، موجب شده تا گروه گسترده اي از جوانان دوست دارد هنر سينما پا به عرصه فيلم سازي كوتاه گذارند و به همين علت بخش اعظم شركت كنندگان جشنوارههاي فيلم كوتاه را نيز همين جوانان علاقمند هنر هفتم تشكيل مي دهند كه به دنبال فرصتي براي ارائه و عرضه آثار خود هستند.
    مركبي، در پايان با اشاره به نقش نهادها و سازمان هاي دولتي كشور در پشتيباني و حمايت از گسترش و رونق فيلمسازي كوتاه بيان داشت: نقش نهادها و سازمان هاي دولتي كشور در پشتيباني و حمايت از گسترش و رونق فيلمسازي كوتاه بيان داشت: نقش نهادها و سازمان هاي دولتي در توليد، پخش و بازاريابي فيلم كوتاه بسيار حائز اهميت است كه به عنوان نمونه ميتوان به مباحثي چون توليد مشاركتي فيلم كوتاه، حمايت مادي و معنوي از برگزاري جشنواره هاي فيلم كوتاه و تجربي و اكارن و نمايش فيلم كوتاه و ... اشاره نمود كه در صورت تحقق اين امور مي توان در آينده نزديك شاهد بروز استعدادهاي جوان فيلمسازي در سينماي ملي كشور باشيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com