1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 496  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411230203  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۴:۳۹
    ۱۳۸۴/۱۱/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

خانه سينما:

سينماي ايران در جشنواره برلين قدرت نمايي مي ‌كند

حضور سينماي ايران در جشنواره برلين حضوري قدرتمندانه و فرصتي ذي قيمت است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، خانه سينما در بيانيه ‌اي حضور مجدد سينماي ايران در جشنواره بين‌المللي برلين را نشان از قدرت صنعت سينماي ايران دانست.
     در اين بيانيه كه يك نسخه از آن به رسانه‌هاي گروهي ارسال شده آمده است: سينماي ايران براي نماياندن تمامي دلبستگي‌ها، توانايي‌ها و علاقه ملتي كه به خاطر به ‌دست آوردن تكنولوژي حاصل از مهار انرژي هسته‌ اي و ايجاد تغيير و تحول بنياني در ساير علوم و فنون مرتبط در بخش‌هاي پزشكي، ساختماني، معدن و براي رشد و توسعه علمي و اقتصادي كه آن را حق مسلم خود و ساير ملت ها مي ‌دانند از هيچ كوششي فروگذار نمي ‌كند.
     در بخشي از اين بيانيه آمده است: جشنواره برلين در راه است و رسالت سينماگر ايراني خطيرتر و سخت تراز قبل مي‌ نمايد، بايد بار ديگر به دنيا ثابت كنيم كه ايران اسلامي نه اهل مجيزگويي و تملق است و نه با خودكامگي و استبداد ميانه ‌اي دارد منطق و خردورزي، انديشه مداري، اخلاق گرايي، تعامل فرهنگي، انسان دوستي و مردم سالاري سرلوحه همه امور است.
     در ادامه بيانيه آمده است: اينك كه پس از وقفه ‌اي چند ساله در جشنواره برلين حضور مي ‌يابيم بايد بار ديگر به جهانيان ثابت كنيم كه سينماي ايران پيام ‌آور سعادت، اخلاق، خرد و انديشه است با تروريسم و پيرايه‌هايي از اين دست خاصه تروريسم فكري كه به بهانه آزادي، در لباس دروغين هنر، هتك والاترين قله فضيلت و اخلاق را مي ‌كند، بيگانه است.
     بر ما تكليف است كه با ارائه تصوير واقعي از كشور صلح و دوستي خردگرا و نجيبمان تصاوير مخدوش و زشتي را كه مبلغين آمريكايي و اسرائيلي از ايران ساخته‌ اند اصلاح نموده و چهره واقعي ايران و اسلام را براي جهانيان آشكار سازيم.
     با ارائه آثار اميدگرا و هويت طلبي كه جوانان عزيزمان خالق آنها بوده ‌اند و يا در آنها ايفاي نقش نموده ‌اند نقش جوانان ايراني را در ساختن سرنوشت وطنشان بيش از پيش بازگو کنيم.
      براي دفاع از آرمان هاي جهان شمول خود باب مفاهمه را مي‌ گشاييم و به زبان صبر و سعه صدر تام و تمام با دشمن خود سخن مي ‌گوييم تا نشان دهيم كه براي دفاع از آنچه حقانيت ما و ملت ماست سر جنگ نداريم، عقايد مذهبي و ديني خود را مبتني بر عقلانيت و اعتقاد ناشي از تأمل و تفكر عالمانه ‌است بنا نهاده ‌ايم و حرف ياوه و توهين به دين و ارزش هاي ديني مان را تاب نمي‌ آوريم چراكه اعتقادمان بر آن است كه همه اديان براي هدايت و تعالي بشري آمده ‌اند و همه در جايگاه خود داراي ارزش و تقدس والا و الهي هستند.
     سينماي نجيب و بالنده جمهوري اسلامي ايران پس از گذراندن نقاط اوج و فرود متعدد با اتكا به خود باوري‌هاي ديني و توانايي‌هاي ملي اكنون به نقطه ‌اي رسيده است كه به عنوان يك پديده هنري بي ‌بديل و صاحب ارزش‌هاي والاي انساني موقعيت خود را در ميان كشورهاي قدرتمند صاحب تكنيك تثبيت كرده است.
     در ادامه ‌اين بيانيه آمده است: عرصه‌هاي جهاني منجمله جشنواره برلين در راه است و در اين ميان اهميت حضور ايران در اين عرصه‌ها به دليل مقابله با هجمه گسترده و دين ستيزانه عده ‌اي هنرمندنما كه با استفاده ‌از ترفند هميشگي دفاع از حقوق بشر و آزادي عقيده و بيان آمريكايي و اسرائيلي بيش از پيش رخ مي‌ نمايد. سينماگران ايراني همچون مردم كشورشان دانش پژوهي و استفاده از علوم و فنون جديد را حق مسلم خود مي ‌دانند.
     هنرمند سينماگر ايراني با اعتقاد به فضايل و كرامات انساني و دين مدارانه هرگونه ‌اسائه ادب به پيامبر الهي و توهين به مقدسات و ارزش هاي ديني يك قوم و ملت را محكوم مي‌ كند و خواستار اعمال مرزبندي مشخص و تفاوت و تمايز صحيح بين آزادي عقيده و توهين به عقايد ديني است.
     در پايان بيانيه مذكور آمده است: با پرهيز از ترويج خشونت و بي‌بندباري اميد به آينده، زندگي، صلح جويي و انسان دوستي را تبليغ مي ‌كند و خواستار آزادي رفاه و كمال تمامي انسانهاست.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com