1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 531  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138410300105  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۰۹:۳۸
    ۱۳۸۴/۱۰/۳۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

صفارهرندي:

مزيت سينماي ايران را بايد در پيام واقعي اين مرز و بوم يافت

«محمدحسين صفارهرندي» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيام آغازين بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، گفت: سينماي ملي ما، مزيت نسبي خود را در آينده نزديك مي‌تواند در پيامي جستجو كند كه جهان بيرون از ما چشم انتظار دريافتش از ايران اسلامي است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، دراين پيام آمده است: «براي اين پيام هيچ راوي صادق و پيام‌آور آگاهي جز مردمان اين سرزمين سرزنده و به پاخاسته با تمدني ديرين نمي‌شناسد.
     جشنواره فيلم فجر يكي از عرصه‌هاي تجلي شور و شعور هنرمندانه مردان و زنان ايراني است كه به‌ بركت تنفس درفضاي آزادي و استقلال پديد آمده از رهگذر فجرانقلاب، چشم‌انداز نويني را در افق نگاه هستي‌شناسانه اهل نظر گشوده‌اند.
     همه‌چيز گواه آغاز دوباره و فجري ديگر در تاريخ ميهن اسلامي است و كيست كه نداند خيزش تازه ايران در دست‌يازي به اسباب بزرگي به ‌ويژه در عرصه علم و فناوري، ارايه الگوي متفاوت از زيستن در جهان امروز و نمايش غرور و اقتدار ايراني مسلمان در برابر زياده خواهان جهان، چگونه اين روزها نام سرزمين ما و ساكنانش را بلندآوازه كرده است.
     اين را از مسافراني كه از جاي‌جاي عالم به ميهن بازمي‌گردند مي‌توان شنيد و حتي از محتوي صحبت بدخواهان ايران و ايراني هم‌اعتراف به گسترش نفوذ اين ببرخيزان شنيده مي‌شود كه اينك مرزهاي شرق ميانه را در نورديده و در حياط خلوت مدعي نخست رياست جهان، خيمه زده است.
     جشنواره بين‌المللي بيست و چهارم فيلم فجر مي‌تواند ميقاتي براي احرام بستن و نقطه عزيمتي كه سينما و هنر اين مرز و بوم را همپاي جنبش نوين مردم ‌ايران پيش برده و درجايگاهي كه شايسته‌آن است،بنشاند.
     سينماي اين سرزمين در برهه‌هايي از حيات خود، به طرازي از مضمون، تكنيك و پيشقراول كارواني باشيم كه راهي نو به سوي رستگاري بشر را هدف گرفته است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com