1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 534  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409280003  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۱۲:۱۴
    ۱۳۸۴/۰۹/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

شورجه:

سينماي بدنه دچار انحراف شده است

فيلمسازان سينماي بدنه دچار يك اشتباه و توهم شده‌اند؛ چرا كه برخي از اين سينماگران سينماي عام را در سطح سينمايي مبتذل و سطحي‌نگر نزول داده‌اند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «جمال شورجه» ضمن بيان اين مطلب افزود: در اين يك دهه به كرات آثاري از اين دست فيلمسازها به سينما آمده است كه به دليل تغيير دادن سليقه مردم و پشتيباني از اكران‌هاي گسترده فروش كرده است.
    وي ادامه داد: متأسفانه اين انحراف زماني روي داد كه بسياري از فيلمسازها به سينماي مبتذل رو آوردند و سينماي سطحي‌نگر را با سينماي عامه پسند اشتباه گرفتند.
    اين كارگردان سينما درباره سينماي سرگرم كننده افزود: اشتباه است كه سينما را صرفاً به سمت سرگرمي سوق دهيم چرا كه اين سينما در نظام جمهوري اسلامي جايگاهي ندارد و هم توهين به مخاطب است و هم مخاطبان را به انحراف مي‌كشاند.
    شورجه، خاطرنشان كرد: البته طبع مخاطبان هم بايد مورد توجه قرار گيرد، چرا كه قشرهاي مختلف فيلم هاي خاص خودشان را دوست دارند. به عنوان مثال بيشتر تماشاگران علاقه‌مند فيلم هاي ملودرام هستند تا فيلم‌هايي خاص.
    وي تصريح كرد: مجموعه جامعه ما از يك طبقه متوسط فكري برخوردار است و اين طبقه سينمايي را دوست دارند كه پيام و حرف آن را بسيار شفاف باشد و اين نوع تماشاگران ساختار قصه مند را دنبال مي كنند كه پيچيدگي آن چناني نداشته باشد.
    به گفته اين كارگردان سينما آنچه در طرح اين مبحث بسيار ضروري به نظر مي‌آيد اين است كه سينماي نظام جمهوري اسلامي هم بايد واجد يك پيام صميمي و هم بايد ساختار خوب و عامه‌پسندي داشته باشد تا هم مخاطب خاص و هم مخاطب عام را جذب كند.
    شورجه در پايان افزود: به زعم من ما يك نوع سينما داريم كه سينماي عام است با ساختاري مناسب و رويكرد قصه گونه كه واجد يك حرف ارزشمند است. اين سينما سينماي مطلوب كشور است.
    عناوين مختلف مثل سينماي معناگرا، سينماي سياسي و.... مورد علاقه من نيستند و به اين دسته بندي‌ها خيلي معتقد نيستم بلكه فكر مي‌كنم سينما بايد وظيفه فرهنگي خود را در قبال مخاطبش انجام دهد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com