1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 525  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409220006  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۲۶:۱۲
    ۱۳۸۴/۰۹/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

دالبي «آفسايد»

جعفر پناهي: آمريكا، به جنايات خود نسبت به مردم ايران ابعاد تازه‌اي داده است

كمپاني دالبي، مانع صداگذاري فيلم «آفسايد» آخرين ساخته «جعفر پناهي» با تكنولوژي ديجيتالي شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري‌ها، كمپاني آمريكايي دالبي كه مقر اروپايي آن در لندن است و تمامي پخش كنندگان اروپايي و حتي فرانسوي براي استفاده از سيستم دالبي - ديجيتالي فيلم هاي در دست توليد خود ملزم به كسب اجازه از آن مركز هستند اجازه بهره‌برداري از اين تكنولوژي او را براي «آفسايد» ممنوع اعلام كرد.
    مدير توليد فرانسوي فيلم «آفسايد» كه به درخواست جعفر پناهي به دنبال استفاده از امكانات سيستم دالبي - ديجيتالي بود، از سوي شركت سلولوئيد دريمز (پخش كننده جهاني فيلم هاي پناهي و آفسايد) با شركت آمريكايي دالبي مكاتباتي در اين زمينه انجام داد كه دالبي در پاسخ اظهار كرد: هرگز اجازه استفاده از امكانات دالبي را به اين فيلم نخواهد داد.
    جعفر پناهي در توضيح چگونگي اين رويداد به خبرنگار هنري ايسنا گفت‌: تا كنون در شديدترين منازعات سياسي، كشورها حريم فرهنگي يكديگر را حفظ مي‌كردند. آمريكا با چنين رويكردي، به جنايات خود نسبت به مردم ايران ابعاد تازه‌اي داده است. با اين حال همانطور كه در ايران هيچ چيزي نتوانست مانع ساخت آفسايد بشود، با همياري گروه توليد اين فيلم در ايران و فرانسه تلاش مي‌كنيم علي‌رغم همه مشكلاتي كه از ابتداي پروژه با ما همراه بود، آفسايد را به لحاظ فني در حد استانداردهاي بالاي بين‌المللي براي مردم ايران آماده و نمايش دهيم.
    وي افزود : قطعاً روش مناسب ديگري به جاي دالبي انتخاب مي‌كنيم تا فيلم كمبودي نداشته باشد و اين مانع را نيز همچون موانع ديگر بر طرف مي‌كنيم . آفسايد بايد به بهترين شكل ممكن در جشنواره فيلم فجر و پس از آن اكران عمومي قبل از جام‌جهاني به نمايش درآيد تا تأثير اجتماعي خود را بگذارد.
    همچنين وي به ايسنا گفت: قرار است محمود كلاري (مدير فيلمبرداري آفسايد) براي نظارت بر مرحله تنظيم رنگ (اتالوناژ) و از HD به نگاتيو به فرانسه سفر كند. پناهي با پايان يافتن مراحل صداگذاري، چاپ و ميكس نهايي فيلم سريعاً به ايران برمي‌گردد تا غيبت او در ايران مشكلي در روند حضور آفسايد در جشنواره ي فيلم فجر امسال به وجود نياورد.
    شايان ذكر است كه چند كمپاني آمريكايي در يك اقدام هماهنگ در طول يك ماه گذشته، محدوديتهايي نيز در ارائه خدمات اينترنتي براي سايت‌هاي ايراني اعمال كردند كه با تحريم كمپاني دالبي نسبت به سينماي ايران، اين تحريمها وارد مرحله تازه‌اي شده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com