1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 502  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409120103  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۰:۳۶
    ۱۳۸۴/۰۹/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

فرج الله سلحشور، بازيگر و كارگردان مطرح سينماي كشور:

جشنواره ملي فيلم امام رضا (ع) جريان سازي در عرصه سينماي كشور است

فرهنگ و معارف رضوي بايد از طريق سينما در قالب هاي متعدد ارائه شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «فرج الله سلحشور» بازيگر و كارگردان مطرح سينماي كشور ضمن بيان اين مطلب گفت: برگزاري جشنواره فيلم امام رضا (ع) به لحاظ محتوايي و ساختاري جريان سازنده تر و پايدارتري را در عرصه فيلمسازي مذهبي در سينماي ايران ايجاد خواهد كرد.
     وي كه سريال هاي چون: مردان آنجلس (اصحاب كهف) و حضرت ايوب را در كارنامه خود دارد تأكيد كرد: امام رضا (ع) داراي جايگاه خاصي در ميان مسلمانان به ويژه شيعيان است بنابراين بايد فرهنگ رضوي از طريق سينما و در قالب هاي متعدد مثل مستند، فيلم داستاني كوتاه و بلند، سريال و ... ارائه شود، تا مخاطبان به لحاظ شناخت حضرت و ايمان قلبي نسبت به او رشد كنند.
     سلحشور، اظهار داشت: امام رضا يك فرد جهاني و الهي است كه براي هدايت همه مردمان جهان آمده است گرچه شيعيان او را به خود نسبت مي دهند ولي امام رضا (ع) مختص شيعه نيست بنابراين بايستي جهاني مطرح و شناسانده شود.
     كارگردان سريال «حضرت يوسف (ع)» همچنين تصريح كرد: ما بايد بينشمان را اصلاح كنيم و درباره امام رضا (ع) جهاني بينديشيم تا فيلم هايي كه مي سازيم انعكاس بين المللي داشته و براي همه جهانيان قابل فهم و درك باشد.
     اين كارگردان نام آشناي سريال هاي ديني، تأثيرگذاري فيلم هاي ديني ايراني مثل سريال «امام رضا (ع)» را مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت: تاكنون ساخت فيلم هاي ديني تأثير خوبي بر مخاطبان داشته است و ساخت فيلم هايي با مضامين ديني مردم را براي پذيرش باورها و ارزش هاي مذهبي و به تبع آن امامت و ولايت كه از شاخصه هاي ديني است آماده مي كند.
     سلحشور خاطرنشان كرد: در عصري كه سينما و تلويزيون در استعمار قدرت هايي است كه قصد تحميل عقايد غلط و باطل خود را به دنيا دارند تا فرهنگ ابتذال را ترويج دهند، در چنين شرايطي اگر ابزار قدرتمند سينما در دست صالحان قرار گيرد فرهنگ الهي و معنوي در دنيا گسترش خواهد يافت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com