1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 789  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408240100  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۰:۱۳
    ۱۳۸۴/۰۸/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

احمدرضا درويش:

سينماي دفاع مقدس اساسي ترين ژانر سينماي كشور است

سينماي دفاع مقدس مهم ترين و اساسي ترين ژانر سينمايي كشور است

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «احمدرضا درويش» كارگردان سينماي دفاع مقدس كه با فيلم «دوئل» در بخش مسابقه دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس حضور دارد با بيان اين مطلب افزود: سينماي ايران از سينماي ارزش ها و حماسه ها تشكيل شده است حماسه يي كه ملت ايران براي به دست آوردن آن هشت سال مقاومت كرد تا دشمن نتواند ذره اي از خاك اسلامي را به يغما ببرد.
     وي ادامه داد: از همين روست كه بايد سينماگران خيلي بيشتر به سينماي دفاع مقدس بپردازند و هرچه بهتر حماسه هاي ماندگار و تأثيرگذار دوران دفاع مقدس را نشان دهند.
     درويش با بيان اينكه رغبت به ساخت فيلم هاي جنگي در ميان فيلمسازان و سينماگران كمرنگ شده آن را ناشي از عدم تمايل مديران سينمايي براي حمايت از ساخت و تهيه آثار جنگي خواند و خاطرنشان ساخت: متأسفانه، تهيه كنندگان بخش خصوصي نيز در اين زمينه فعاليت نمي كنند.
     كارگردان «دوئل» تصريح كرد: پس از «دوئل» باز هم به آثار دفاع مقدس خواهم پرداخت. وي گفت: يكي از مهم ترين دغدغه هاي ما سينماگران اين است كه بتوانيم با خيالي راحت در زمينه سينماي دفاع مقدس به فيلمسازي بپردازيم.
     اين كارگردان شاخص سينماي دفاع مقدس، از برخوردهاي برخي از مسؤولان و موضعگيري هاي آنها پيرامون آخرين فيلم سينمايي اش اظهار تأسف كرد و يادآور شد: اگر «دوئل» را ساختيم مي خواستيم ثابت كنيم هنوز هم كساني هستند كه مي توانند به حفظ ارزش هاي جنگ بپردازند و حاضر هستند براي رسيدن به اين هدف مهم از همه زندگي خود بگذرند.
     وي اظهار داشت: بي ترديد، باز هم آثاري در زمينه سينماي دفاع مقدس خواهم ساخت و دين خود را به همه شهيدان و ايثارگران هشت سال حماسه و دفاع مقدس ادا خواهم كرد و همينطور كه از «آخرين پرواز»شروع كردم اين راه را ادامه خواهم داد.
     لازم به ذكر است كه احمدرضا درويش از فيلمسازان شاخص ژانر سينماي دفاع مقدس تاكنون، آثاري چون «كيميا»، «سرزمين خورشيد»، «آذرخش»،‌«آخرين پرواز»،‌ «متولد ماه مهر» با موضوع دفاع مقدس در كارنامه خود دارد و فيلم سينمايي «دوئل» آخرين ساخته اش با همين موضوع در بخش مسابقه جشنواره فيلم دفاع مقدس حضور دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com