1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 747  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408220201  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۴۲:۱۶
    ۱۳۸۴/۰۸/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

جمال شورجه:

سينماي دفاع مقدس در يك دهه اخير دچار ركود شده است

جشنواره فيلم دفاع مقدس بستر و موقعيت بسيار مناسبي است براي رشد و ارتقاي كمي و كيفي سينماي دفاع مقدس.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «جمال شورجه» كارگردان سينما و تلويزيون در آستانه برگزاري دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس در گفتگو با امور رسانه اي جشنواره با بيان اين مطلب افزود: جشنواره دفاع مقدس مضاف بر اينكه محل بررسي، نقد، برخورد كارشناسانه با آثار سينمايي حوزه دفاع مقدس و تجربيات تازه فيلمسازان و سينماگران است در صورت اعمال يك رويكرد درست مي تواند زمينه ساز فضاي ترغيب و تشويق براي حضور استعدادهاي بالقوه و بالفعل اين حوزه باشد.
     وي، ادامه داد: جشنواره مي تواند نقطه حمايت و فضاي هدايت كلان مجموعه سينماگران دفاع مقدس را فراهم نمايد و از اين رهگذر، به چشم انداز و نتايج پرباري دست يابد.
     به گفته وي، متأسفانه سينماي دفاع مقدس هم تحت تأثير فضاي كلي سينماي ايران تاكنون از فقدان يك مديريت دورانديش و آينده نگري رنج برده است.
     اين كارگردان سينما و تلويزيون با بيان اينكه، سينماي جنگ هم مانند كل مجموعه سينما است خاطرنشان كرد: به رغم مديريت انجمن سينماي دفاع مقدس بر اين نوع سينما ولي به دليل پيوستگي آن با كل جريان سينماي كشور از مشكلات سينماي كشور هم رنج مي برد.
     وي، تصريح كرد: متأسفانه سينماي دفاع مقدس در دهه اخير دچار ركود و كيفي شده است كه آن ناشي از مديريت غلطي بود كه بر سينما و جريان فرهنگي كشور حاكم بود.
     شورجه، با اشاره به دگرگوني در حوزه مديريت كلان فرهنگي كشور، يادآور شد: اكنون با توجه به مديريت و نظارت آقاي صفارهرندي كه از عناصر ارزشي نظام هستند اميدوار هستيم فضاي مناسب و شوق انگيزي فراهم شود تا سينماي دفاع مقدس با رشد و رونق خود بتواند زوايايي از حماسه هشت سال دفاع مقدس به مثابه قطره اي از يك دريا را با برنامه ريزي و مديريت به تصوير بكشد.
     وي، ادامه داد: پيش بيني مي شود مديريت فرهنگي كشور به ويژه معاونت سينمايي براي ژانر سينماي دفاع مقدس فكر و برنامه اساسي اتخاذ نمايد و اهتمام ويژه اي به آن داشته باشد.
     كارگردان فيلم سينمايي «وعده ديدار»، با اشاره به نوعي ريزش در حوزه سينماي دفاع مقدس يادآور شد: متأسفانه در يك دهه اخير ما دچار ريزش نسبتاً كلاني به لحاظ نيروي انساني در اين زمينه شديم كه تنها در سايه يك مديريت مناسب، دلسوز و آگاه مي توانيم نيروهايي را كه از اين حوزه جدا شده اند جذب كنيم.
     وي، توجه به نيروهاي جوان و استعدادهاي بالقوه در اين زمينه را ضروري خواند و اظهار داشت: در زمينه هنر و سينماي دفاع مقدس نيروهاي جوان و خلاق بسياري در نقاط مختلف كشور هستند كه علاقه مند به فعاليت، ساخت و توليد اين نوع آثار مي باشند و فقط نياز به برنامه ريزي و سامان دهي دارند.
     به اعتقاد وي، با تشكيل انجمن ها و كانون هايي در سطوح استان ها و شهرستان ها و نيز، با برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس در قالب هاي منطقه اي، استاني و سراسري به جذب و هدايت اين نيروها بپردازيم.
     وي، از توانمندي ها و نيروهاي فعال موجود در دانشگاه ها و مراكز آكادميك به عنوان خاستگاه ديگر نيروهاي جوان عنوان كرد و افزود: تاكنون، از توانايي هاي موجود در اين مكان غافل مانده ايم.
     شورجه معتقد است با يك بسيج عمومي و با كمك برپايي سمينارها، همايش ها و جشنواره ها مي توانيم فضايي فراهم آوريم تا ضمن حمايت از نيروهاي بالفعل، زمينه براي سرمايه گذاري، فعاليت و تشويق استعدادهاي جوان تر نيز، فراهم شود.
     اين سينماگر، با اشاره به پتانسيل بالاي سينماي دفاع مقدس درخصوص جذب مخاطب و مخاطب محوري و وجود فضاي مناسب در افكار عمومي براي روي آوري به اين آثار در سالن هاي سينمايي، لزوم سرمايه گذاري در اين زمينه از سوي مراكز دولتي و تهيه كننده هاي بخش خصوصي را مورد تأكيد قرار داد و عنوان كرد: در گذشته مراكز زيادي مانند بنياد شهيد، بنياد جانبازان و بنياد سينمايي فارابي در زمينه ساخت آثار دفاع مقدس تلاش مي كردند كه متأسفانه به دلايل سليقه اي اين روند، متوقف شده است كه قابل تأمل و بررسي است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com