1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 656  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408150202  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۰:۲۵
    ۱۳۸۴/۰۸/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

ديدگاه هاي «باكيده»، «سلحشور» و «برزيده» در خصوص برپايي جشنواره فيلم «رويش»

«رويش» فرصت مناسبي براي تبادل تجربيات فيلمسازان فيلم ‌هاي كوتاه است

جشنواره فيلم كوتاه ديني «رويش» موقعيت مناسبي براي تبادل تجربيات فيلمسازان عرصه مذهب و فيلم هاي كوتاه است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «ناصر باكيده» مدير توليد انجمن سينماي جوانان ايران در جمع خبرنگاران گفت: برگزاري جشنواره با موضوع ديني يكي از مناسب‌ ترين انواع جشنواره ‌هاست كه نقش بسيار مهمي در ايجاد ارتباط ميان فيلمسازان حوزه فيلم كوتاه را فراهم مي‌ كند.
     وي افزود: با توجه به تضاد بسيار زياد فيلمسازان كه در عرصه فيلم كوتاه فعاليت مي‌ كنند بايد توليد فيلم در موضوع‌ هاي خاص اين فيلمسازان را مورد حمايت قرار داده كه حوزه هنري با برگزاري جشنواره «رويش» تاكنون توانسته است چنين نقشي را ايفا كند.
     وي، در پايان با اشاره به شاخصه ‌هاي فيلمسازان حرفه ‌اي براي شركت در جشنواره گفت: معمولاً جشنواره ‌هايي مورد توجه قرار مي ‌گيرند كه پارامترهاي اعضاي هيأت انتخاب شوراي مركزي در هيأت ‌داوران را رعايت كرده باشند و در اين صورت برگزاري چنين جشنواره ‌اي مانند «رويش» كه از اساتيد و صاحب ‌نظران به نام استفاده كرده است، قطعاً مورد تأييد و حمايت فيلمسازان قرار مي ‌‌گيرد.
     در ادامه اين نشست، «عبدالحسن برزيده» كارگردان فيلم سينمايي «دكل» نيز اذعان داشت: پرداختن به موضوعات ديني و قالب فيلم كوتاه اتفاق خوبي است كه در صورت داوري درست مي ‌توان آينده مناسبي را براي آن ديد.
     وي، در ادامه با اشاره به ويژگي ‌هاي آثار ديني افزود: اثر هنري كه تنها داراي يكسري المان‌هاي ديني از جمله نماز و روزه باشد را نمي ‌توان اثر ديني نام نهاد لذا باتوجه به انسان به عنوان يكي از اجزاي ديني با پرداختن به مسائل انساني خود اثر هنري را ارزشمند مي‌ كند.
     برزيده، بر حضور فيلم ‌هاي كامل با موضوع ديني در جشنواره‌ رويش تأكيد و اظهار داشت: طبيعي است كه فيلم ديني بلند، فيلمي است كه نويسنده و كارگردان اشراف كامل بر مسائل مذهبي خود داشته باشد و آن زمان است كه يك اثر ماندگار خلق مي ‌شود.
     وي در پايان افزود: نبايد اثري به عنوان يك ناصح توليد شود و بايد به روز بودن آن شناسايي شود و حرف ديني بودنش كه در صدر اسلام اتفاق افتاده، كافي نيست.
     همچنين «فرج‌ الله سلحشور» كارگردان و منتقد سينما در اين نشست اظهار داشت: هنرمند ديني بايد ديندار باشد و خودش به يقين رسيده باشد؛ چرا كه فيلم پديده ‌اي است كه در منظر عموم قرار گيرد و فريب عمومي ممكن نيست.
     وي با اشاره به نقص‌ هاي موجود در سينماي كشور به ويژه‌ سينماي ديني اظهار داشت: دنياي امروز با به كار گرفتن تكنولوژي توانسته در عرصه سينماي معناگرا پيشتاز و پيشقدم باشد اما كشور ما با وجود انقلاب مذهبي و فرهنگي نتوانسته است به سمت رشد ارزش ‌ها و تقويت باورهاي فرهنگي حركت كند.
     سلحشور در پايان تصريح كرد: ما نتوانسته ‌ايم در عرصه‌ سينماي كشور در مقابل فرهنگ بيگانه با شجاعت بايستيم و در اين راستا به باورهاي خود لطمات جبران ‌ناپذيري وارد كرده ‌ايم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com