1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 435  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407280005  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۳۲:۵۹
    ۱۳۸۴/۰۷/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

معاون استاندار خراسان رضوي:

سينما زبان گوياي انتقال مفاهيم به جوان است

سينما زباني گويا و روان براي انتقال مفاهيم و ارزش‌ها به نسل جوان است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «هادي پژوهش‌جهرمي» معاون سياسي، اجتماعي استاندار خراسان رضوي پيرامون برگزاري «جشنواره فيلم‌كوتاه ديني رويش» با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: امروز فيلم و سينما با مجهز شدن به ابزار علم و فناوري مي‌تواند فراتر از مطبوعات در ارايه آثار تأثيرگذار بر نسل جوان موفق باشد.
    هادي پژوهش‌جهرمي افزود: با توجه به اينكه امروز دنيا در يك بحران هويت ديني و فلسفي به سر مي‌برد تركش‌هاي اين بحران هويت، آداب، سنن و فرهنگ بومي ما را نيز در امان نمي‌گذارد. در نتيجه اين شرايط سينما مي‌تواند با ظرافت بسياري مفاهيم ديني را ترويج دهد.
    وي، با تأكيد بر حمايت تمامي دستگاه‌ها و نهادهاي دولتي از صنعت سينماي ديني در جهت استفاده از ابزار نو در مقابل هجمه‌هاي گسترده فرهنگي غرب افزود: تمامي روشنفكران و وفاداران به فرهنگ و آداب ديني بايد در جهت تقويت فرهنگ سينماي ديني كشور وارد عمل شوند.
    وي، با اشاره به استقبال گسترده جوانان از فيلم‌ها در قالب لوح فشرده و نوارهاي ويديويي، برگزاري جشنواره فيلم ديني «رويش» را فرصتي مناسب براي القا و ترويج فرهنگ ديني در ميان جوانان دانست.
    وي، همچنين افزود: شهر مشهد پايگاه و مركز نشر مباني اسلامي و ديني است لذا شأ‌ن و جايگاه اين شهر بزرگ مذهبي ايجاب مي‌كند كه در زمينه كارهاي برجسته فرهنگي و هنري پيشگام باشد.
    همچنين، «سيدهادي حسيني» معاونت سيماي سازمان صدا و سيماي مركز خراسان هم در اين نشست گفت: چنين جشنواره‌هايي توان ايجاد انگيزه و فضاي رقابتي را براي فيلمسازان دارد.
    حسيني، افزود: برگزاري جشنواره فيلم «رشد» پيش ‌از همه نيازمند توجه جدي رسانه‌هاي فراگير به ويژه تلويزيون است كه مي‌تواند در شكل‌دهي رسانه‌هاي ديني و هدايت افكار عمومي نقش مؤثري را ايفا كند. چرا كه اين جشنواره در برطرف شدن نقاط ضعف فيلم‌هاي ديني هم مؤثر است.
    وي، عمده ضعف‌هاي فيلم ديني كشور را فقدان فيلمنامه‌هاي مبتني بر تحقيق و انديشه دانست و گفت: اين جشنواره با هدايت فيلمسازان و نويسندگان به سمت و سوي حرفه‌اي شدن در همين راستا كمك مؤثري است.
    وي افزود: اگر مسؤولان به تقويت اين جشنواره توجه ويژه‌اي كنند در آينده جشنواره فيلم «رشد» در كنار جشنواره‌هاي بين‌المللي همچون جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، براي فيلمسازان و عوامل دست‌اندركار يك امتياز تلقي خواهد شد.
    وي گفت: با وجود آنكه در اين جشنواره كمتر افراد حرفه‌اي شركت كرده‌اند در بخش جنبي از بازيگران و كارگردانان كه نقش فعالي در توليد فيلم‌هاي ديني داشتند استفاده مي‌شود كه مي‌تواند به سمت حرفه‌اي شدن و جلب توجه علاقه‌مندان به اين جشنواره كمك كند.
    گفتني است، نخستين جشنواره سراسري فيلم كوتاه ديني "رويش" به همت حوزه هنري خراسان رضوي براي نخستين بار از 13 ?آبان ماه سال جاري به مدت پنج روز در مشهد برگزار مي‌شود.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com