1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 454  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407140009  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۷:۱۹
    ۱۳۸۴/۰۷/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

سعيد توكليان، مدرس انيميشن:

انيميشن براي همه

سعيد توكليان از صاحب نظران سينماي انيميشن است كه سال هاست در اين رشته فعاليت كرده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «سعيد توكليان» كه يكي از مهمانان جشنواره فيلم كودك و نوجوان اصفهان بود، درباره مخاطبان انيميشن گفت: «درست وقتي صحبت از انيميشن يا كارتون مي شود، ذهن به سمت كودك يا نوجوان مي رود. اما انيميشن به دليل قابليت هاي تكنيكي كه دارد مي تواند براي تمام گروه هاي سني حتي بزرگسال جذابيت و كاربرد داشته باشد».
   وي، در ادامه به ذهنيت و تفكري كه درباره انيميشن وجود دارد اشاره كرد و افزود: «اين ذهنيت كه انيميشن متعلق به دنياي كودكان و نوجوانان است، مربوط به دنياي تجاري و عام است، البته بحثي در مورد توانايي و جذب و قدرت انيميشن و جذابيت آن براي هر قشر سني نيست، اما هرگاه اسم انيميشن مي آيد،‌ ناخودآگاه ذهن ها به طرف كارتون هايي مثل صد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و يك سگ خالدار، سيندرلا و كارهاي ديزني برمي گردد كه براي كودك و نوجوان ساخته شده است.
    توكليان، با اشاره به اين موضوع كه وجود فانتزي و تخيل كه از عناصر مهم ساخت انيميشن است مي تواند گروه هاي سني مختلفي را به خودش جلب كند، گفت: «به دليل امكانات فني انيميشن و امكانات گسترده اي كه دارد، مي توانيم از انيميشن براي كودكان و نوجوانان تا يك فيلم با محتواي فلسفي براي بزرگسالان استفاده كنيم. سينماي انيميشن براي كودكان 39 درصد از كل توليدات انيميشن جهان را شامل مي شود».
    وي، در ادامه افزود: «كاربرد انيميشن در سينما فقط متعلق به كودكان و نوجوانان نيست و انيميشن به دليل پتانسيل بالايي كه دارد، در خيلي از موارد به درد اين قشر سني نمي خورد، بلكه در دنياي بزرگسال كاربرد دارد. با اين حساب ديگر فيلمسازان، نمي توانند انيميشن را ناديده بگيرند. او معتقد است كه شناسايي انيميشن زمان مي برد: «انيميشن فقط كارتون نيست. بلكه كارتون بخشي از انيميشن است و مخاطب انيميشن هم فقط كودك و نوجوان نيست، بلكه بزرگسالان هم سهمي از آن دارند».
    وي در پايان با اشاره به اين مهم اضافه كرد: «سينماي كودك ما به دليل اين كه فقط توليد كوتاه دارد، در بخش انيميشن به يك سد بزرگ خورده؛ چرا كه حتي جاي نمايش ندارد. ما حتي اين امكان را نداريم كه ابتداي فيلم بلند يك انيميشن كوتاه را نشان بدهيم. حتي توليد انيميشن بلند مخصوص كودك و نوجوان در اينجا معني نمي دهد و ثابت شده است كه موفق هم نيست. در يكي دو تجربه اي كه انجام شده نه تنها موفق نبوده، بلكه باعث شد كه اذهان تهيه كننده ها نسبت به سرمايه گذاري روي فيلم بلند انيميشن جواب عكس بدهد».
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com