1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 596  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407130000  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۵۶:۱۷
    ۱۳۸۴/۰۷/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

غلامرضا آزادي:

ما زيبايي زندگي را مي خواهيم

غلامرضا آزادي، فيلمبردار فيلم هاي كاكلي، دره شاپرك ها و مرد نامرئي، تهيه كننده پل سيزدهم است. او امسال از داوران بخش سيفژ بيستمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوانان اصفهان است و به همراه گرت هرمانس از بلژيك و دانكرت مونراد از نروژ، فيلم هاي خارجي را داوري مي كنند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «غلامرضا آزادي» در خصوص فيلم هاي امسال جشنواره فيلم كودك گفت: تا به حال من تقريباً تمام فيلمهاي خارجي را ديده ام. البته بايد بگويم كه از ديدن توليدات تازه كشورهاي جهان احساس بسيار خوبي دارم و اين فرصت خوبي است كه مجموعه اي از توليدات تازه جهان را هم زمان مي توان مشاهده كرد.
    وي در خصوص چشم انداز كلي سينماي كودك در ديگر ژانرهاي سينمايي ايران گفت: با اينكه در كشور ما قشر كودك و نوجوان زياد است، متأسفانه از سينما بهره چنداني نمي برند. ما بايد تصميم بگيريم كه سينماي كودك را رونق ببخشيم. چراكه اين ژانر سينمايي زيبا، افتخارآفرين و جذاب است. من خودم با اين كه سال ها از فعاليتم در سينماي كودك و نوجوان مي گذرد، تازه مي خواهم به عنوان ژانري ديگر به آن نگاه كنم. اين ذوق و شوق در اكثر فيلمسازان كودك و نوجوان از آغاز تاكنون وجود دارد. هنوز معلوم نيست كه چرا كيفيت كارهاي سينماي كودك و نوجوان تا حدودي پايين آمد، البته در اين مسئله تنها فيلمساز مقصر نيست، مجموعه اي از شرايط مقصر هستند. اما نهادها و تشكيلاتي وجود دارند كه بي شك دلشان براي سينما مي سوزد و بايد اين حوزه را شكوفا كنند. اميدوارم دوباره به چهره بچه ها نگاه كنيم و علاوه بر عشق و علاقه به فكر مسئوليت نيز باشيم.
    «غلامرضا آزادي» در خصوص معيارهاي داوري اش در بخش سيفژ متذكر شد: هدف داوران سيفژ انتخاب فيلمي است كه داراي معيارها و موضوع هاي جهاني باشد و باكودكان جهان ارتباط برقرار كند. يعني فيلمي كه پس از سختي ها، زيبايي هاي زندگي را نشان بدهد. فيلمي كه نتيجه داشته باشد و با هر زباني با كودكان جهان ارتباط برقرار كند. بنابراين مفاهيمي از قبيل شادي، تلاش، هدف، موفقيت و... معيارهاي مدنظر داوران سيفژ هستند.
    وي در پايان افزود: لازمه سينماي كودك و نوجوان تكنيك پيشرفته است. چراكه اين سينما در قلمرو روياها،‌ آرزوها و فضاهاي ناشناخته و غيرواقعي سير مي كند. ما براي اينكه به چنين سينمايي دست پيدا كنيم، بايد به تكنولوژي پيشرفته مجهز شويم. اگر به سينماي معاصر جهان توجه كنيم، با يك قصه ساده و كوچك روبه رو مي شويم كه به وسيله تكنولوژي پيشرفته به سينمايي جذاب و ديدني تبديل شده است. درحالي كه ما در كشور خودمان افسانه ها، ضرب المثل ها و قصه هاي درخشاني داريم، اما متأسفانه تكنولوژي پيشرفته اي براي ساخت اين آثار در اختيار نداريم. من سال ها قبل كه فيلم كاكلي را ساختم، به دوستان پيشنهاد دادم كه به فكر تكميل تكنولوژي سينمايي باشيم. متأسفانه در آن زمان به خواسته من توجهي نشد. ما يك زماني علاقه داشتيم كه در سينماي كودك فقط از قصه و عناصر فرهنگي خودمان استفاده كنيم،‌ اما هم اكنون تنها راه داشتن يك سينماي پيشرو، تكنولوژي پيشرفته است.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com