1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 649  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407120100  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۴۳:۱۱
    ۱۳۸۴/۰۷/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

ليلا حاتمي داور بخش تنديس آبي جشنواره فيلم كودك:

نبايد ژست كودك را يدك كشيد

ليلا حاتمي بانوي بازيگر سينماي ايران و دختر مرحوم علي حاتمي يكي از داوران بخش «تنديس آبي» بيستمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان اصفهان است.

     به گزارش خبرنگار اعزامي سايت سينمايي سوره به اصفهان، وي كه هم اكنون به همراه همسرش «علي مصفا» بازيگر نام آشناي سينما ايران در جشنواره مشغول ديدن فيلم هاست، قرار است به همراه: «فرهاد توحيدي»، «فريال بهزاد»، «وحيد نيكخواه آزاد» و «مسعود كرامتي» در پايان جشنواره «تنديس آبي» را به برگزيدگان اهدا كنند.
     ليلا حاتمي درخصوص ديدگاهش نسبت به سينماي كودك و نوجوان گفت: فيلم ساختن براي كودكان و نوجوانان كار بسيار سخت و دشواري است. چون مخاطبان كودكان و نوجوانان هستند كه تمركزشان زياد است. بنابراين سطح توقع آنان خيلي بالاتر از بزرگسالان است.
     وي افزود: بسياري فكر مي كنند چون فيلم براي كودكان است پس مي توان آن را دست كم گرفت اما به اعتقاد من فيلم هاي كودكان بايد زيبا و قشنگ باشد. اگر قرار است فقر و بدبختي در فيلم نشان داده شود پس بايد آن را به زيباترين شكل ممكن به تصوير كشيد.
     ليلا حاتمي به عنوان داور كودك وضعيت فعلي سينماي كودك را بسيار ضعيف دانست و خاطرنشان كرد: من اكثر فيلم هاي كودك و نوجوان را مي بينم اما در اكثر آنها غمي نهفته است و بدرنگ است. اكثر آنها موضوعش كودك است ولي براي كودك ساخته نشده است. خيلي وقت ها اگر قرار است آموزنده باشد، سطح آموزشي آن پيش پا افتاده است و توي ذوق مي زند. البته ناگفته نماند كه اين مصداق در همه فيلم ها صادق نيست.
     داور بخش «تنديس آبي» بيستمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان برگزاري چنين جشنواره هايي را براي ارتقاي سطح دانش و فرهنگ كودكان و نوجوانان مثبت دانست و افزود: جشنواره اصولاً خوب است، براي اين كه فرهنگ تصويري كودكان و نوجوانان را بالا مي برد. اما برنامه ريزي بهتري در زمان اكران فيلم ها و سينماهاي نمايش دهنده قطعاً به جشنواره رونق بيشتري مي بخشد.
     حاتمي در پايان درباره معيار داوري اش در اين جشنواره گفت: مجمع هيأت داوران يك سري معيارهايي دارد كه با سليقه من خيلي جور نيست. آنها پارامترهايي است كه قرار است در داوري آثار درنظر گرفته شود و آن اين است كه فيلم واقعاً براي كودك باشد، نه اين كه ژست كودك را با خود يدك بكشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com