1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 587  تاريخ مخابره خبر:  ۹/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407090012  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۱۶:۵۵
    ۱۳۸۴/۰۷/۰۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

جعفري جلوه در نخستين روز جشنواره فيلم هاي كودك و نوجوان متذكر شد

در جشنواره امسال، رويكرد تازه اي به ادبيات شده است

در جشنواره امسال، علاوه بر داوري فني، داوري عملي نيز انجام خواهد شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «مهندس جعفري جلوه»، معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ضمن بيان اين مطلب ، در مورد ويژگي هاي اين دوره نسبت به دوره پيشين جشنواره «فيلم هاي كودكان و نوجوانان اصفهان» گفت: مهمترين مطلبي كه در جشنواره امسال بارز و قابل توجه است، پديد آمدن اميد جدي تري به رشد و احياي سينماي كودك است و جشنواره از يك حركت حداقلي كه برگزاري است، در حال گذر است.
    وي افزود: در حال حاضر اين حس وجود دارد كه جشنواره در آينده پل ارتباطي خواهد شد، بين دو دوره كاري درخشان توليداتي كه به جشنواره منتهي خواهد شد و جشنواره اي كه به توليدات بعدي منتهي خواهد شد و اين جزو سازوكارهاي منطقي و اصولي يك جشنواره است.
    معاون امور سينمايي تصريح كرد: در جشنواره امسال رويكرد تازه اي به ادبيات شده است. نسبت مهم و بسيار جدي ادبيات داستاني - چه كوتاه و چه بلند - در عرصه مدرن و كهن ايراني داريم و در اين بخش از گنجينه هاي بي شماري برخوردار مي باشيم. چون فرهنگ شرقي و اسلامي داراي هويت، ريشه و اصالت دارد كه در ادبيات امروز دنيا به آن لفظ ادبيات كلاسيك اطلاق مي شود.
    وي تأكيد كرد: بخش عمده اي از اين گنجينه هاي ادبي مرتبط به كودكان است، ما مرزبان نامه و حكايت آن، كليله و دمنه، كليات سعدي، شاهنامه فردوسي، هزار و يك شب به عنوان مادر همه اين ادبيات، داريم، به نوعي رئاليسم جادويي ريشه اش در مشرق زمين است و بانيان رئالسيم جادويي نيز به اين امر معترف هستند.
    جعفري جلوه در ادامه خاطر نشان كرد: رجوع سينما به ادبيات و ارتباطات صحيح و منطقي بين ادبيات داستاني كهن ما، كه اوج معاني معنوي در آن وجود دارد در دستور كار معاونت امور سينمايي وزارت ارشاد در بخش كودك قرار دارد.
   وي تأكيد كرد: در جشنواره امسال، گشوده شدن يك فضاي داوري علمي، در كنار داوري هاي فني، وجود دارد. در اين گروه علمي، روانشناسان تعليم و تربيت ، چهره هاي موفق دانشگاهي حضور دارند و فيلم ها را از منظر علمي مورد نقد و بررسي قرار مي دهند و در آينده از اين بخش ها بهره هاي زيادي خواهيم برد.
    مهندس جعفري جلوه در مورد دلسردي سينماگران كودك از شرايط توليد و اكران فيلم هاي كودك و اقدام جديد در اين خصوص گفت: يكي از اقداماتي كه در دستور كارم قرار دارد، مسأله « توليد» تا «پخش»، سينماي كودك است ، طبيعتاً براي سينماگر كودك، سرمايه گذاري و ايجاد انگيزه بيشتري بايد انجام داد و من هم به عنوان مدير فرهنگي كشور بايد سياست هاي حمايتي و استفاده از يارانه هاي فرهنگي موجود را در جهت تقويت و احياي «سينماي كودك» بكار ببرم تا تهيه كنندگان كودك نيز رغبت بيشتري به سرمايه گذاري در اين نوع سينما انجام دهند.
    وي تأكيد كرد: ورود نيروهاي جوان در اين عرصه در كنار پيشكسوتان از ديگر دغدغه هاي من است و به دوستانم در عرصه توليد و ساخت فيلم هاي كودك عرض مي كنم كه براي دلسرد شدن و احياناً گرفتن تصميماتي كه به معاني يك جور فاصله گرفتن از «سينماي كودك» منتهي شود، عجله نكنند .
    وي افزود: فيلمسازان «سينماي كودك» در نظر داشته باشند ما در آينده اي نزديك تدابيري را جهت اصلاح امور اين ژانر سينمايي انجام خواهيم داد و اين مستلزم تعاملات بيشتر با «وزارت آموزش و پرورش» و «كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان» و همچنين «صدا و سيما»‌ست.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com