1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 799  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407070200  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۳۶:۰۸
    ۱۳۸۴/۰۷/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

نسخه سينمايي «شهر آشوب» براي شرکت در جشنواره فجر امسال آماده مي شود

در تدارک تهيه نسخه سينمايي «شهر آشوب» به کارگرداني «يدالله صمدي» براي حضور در بيست و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم فجر امسال هستيم.

     به گزارش سايت سينماي سوره، «محسن علي اکبري»، تهيه کننده اين سريال تلويزيوني درباره آخرين فعاليت ها براي آماده سازي نسخه سينمايي «شهر آشوب» گفت: ما اهتمام ويژه اي داريم تا نسخه سينماي اين سريال هر چه زودتر آماده شود. البته براي کل سريال 14 ماه تصويربرداري پيش بيني شده است، اما تلاش براي آماده سازي نسخه سنيمايي آن را به صورت جداگانه انجام مي دهيم. به همين خاطر صحنه هاي مربوط به شهر هرات را در اولويت توليد قرار داده ايم تا تصاوير مورد نياز فيلم هر چه زودتر آماده شود.
     وي، خاطرنشان کرد: بخش هاي مربوط به صحنه هاي سينمايي فاز هرات را در دو بخش صحنه هاي خارجي و داخلي تقسيم بندي کرديم. صحنه هاي خارجي را در منطقه «خجير» در شهر تهران گرفته ايم و در حال حاضر به شهرک سينمايي غزالي رفته ايم تا بخش هاي داخلي را در دکورهاي آماده شده مربوط به شهر هرات تصويربرداري کنيم. اين بخش مربوط به کاخ، زندان، کوچه ها و بخش هاي محلي شهر هرات است. البته تديون همزمان فيلم به وسيله «مهرداد خوشبخت» در حال انجام است.
     ساخت باند صداي فيلم نيز به وسيله «محمود سماک باشي» در دست تهيه است و «محمدرضا درويش» موسيقي اين فيلم را آماده مي کند.
     متن مجموعه تلويزيوني «شهر آشوب» که به وسيله «فريدون دانشمند» به نگارش درآورده است، داستان دو دانشمند ستاره شناس ايراني را روايت مي کند که براي ساخت رصد خانه اي در سمرقند ـ در قرن 9 هجري ـ راهي اين شهر مي شوند و براي ساختن اين رصدخانه حوادثي را تجربه مي کنند.
     حسين ياري، امين زندگاني، رويا تيموريان، جهانگير الماسي، محمد صادقي، شبنم قلي خاني، بهزاد خداويسي و سعيد نيک پور نقش هاي اصلي را در اين اثر ايفا مي کنند.
     همچنين «حسن پويا» به عنوان مدير فيلمبرداري، «عبدالحميد قديريان» به عنوان مديرهنري، «ربيع الله صمدي»، «بنفشه صمدي» و «سعيد کريمي» در سمت دستياران کارگردان، «محسن علي اکبري» در مقام تهيه کننده و «فرهاد کي نژاد» به عنوان سرپرست گروه توليد در ساخت اين مجموعه تلويزيوني ـ سينمايي با ساير عوامل توليد همکاري مي کنند.
     شهر آشوب که فيلمبرداري آن حدود يک سال و نيم به طول خواهد انجاميد به جز تهران، در بندرترکمن و شهرستان کاشان و بخشي از آن در کشور ازبکستان فيلمبرداري مي شود و تعدادي از بازيگران مطرح اين کشور در اين مجموعه تعدادي از نقش ها را به خود اختصاص خواهند داد.
     گفتني است، مجموعه تلويزيوني «شهر آشوب» در قالب 20 قسمت 45 دقيقه اي به همت سيما فيلم توليد مي شود و مؤسسه «ازبک فيلم» به عنوان بزرگترين مؤسسه فيلمسازي در کشور ازبکستان در ساخت اين سريال همکاري مي کند.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com