1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 433  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۶/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138406160103  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۸:۵۸
    ۱۳۸۴/۰۶/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

فيلم كودك و نوجوان به بن‌ بست رسيده است

نويسنده «قصه‌ هاي مجيد» گفت: فيلم كودك و نوجوان با وجود جشنواره اي شدن در چند سال اخير به بن‌بست رسيده و منتظر كسي است كه آن را از اين بن‌بست خارج كند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، هوشنگ مرادي كرماني، نويسنده درباره جشنواره فيلم كودك و نوجوان گفت: مي‌ توان سينماي كودك و نوجوان را به كودكي تشبيه كرد كه هنوز سني از آن نگذشته است. اين كودك حال به كوچه و پس كوچه ‌هاي توليد آمده و توانسته به برخي از كوچه پس كوچه‌ها برود.
     وي افزود: اما اين كودك كم تجربه در حال حاضر به بن بست رسيده و منتظر يك منجي است كه آن را راهنمايي كرده و از اين بن‌ بست خارج كند.
     نويسنده «قصه‌هاي مجيد» با عنوان اين مطلب كه تنها مديريت در اين نافرجامي مقصر نيست، بيان داشت: فيلم كودك و نوجوان به بن‌ بست رسيده و مديريت در اين امر مقصر نيست. همه مسئول هستند از آموزش و پرورش گرفته تا نهادها و سازمان‌ها. همه نيز بايد با دلسوزي به فيلم كودك و نوجوان نگاه كنند و آن را جدي بگيرند.
     اين نويسنده ادامه داد: اين بن ‌بست در چند سال اخير به وجود آمده است و هر چه مي‌گذرد ديوارهاي اطراف فيلم كودك و نوجوان بلندتر مي‌شود. زماني فيلم‌‌ هايي مانند كلاه قرمزي، گلنار و شهرموش‌ها به وجود آمدند و ماندگار هم شدند.
     نويسنده «شما كه غريبه نيستيد» يكي از مشكلات موجود را جشنواره اي شدن فيلم در حوزه كودك و نوجوان بيان كرد و گفت: مسائل زيادي بعد از جشنواره اي شدن فيلم كودك و نوجوان پيش آمد. فيلمسازان بيشتر نگاه داوران را براي ساخت فيلم مدنظر قرار دادند تا خود كودكان و نوجوانان را. متأسفانه فيلمسازان به آنچه خود فكر مي‌كردند فيلمي را مي‌ساختند و در اين راستا برخي از فيلم‌ها در حوزه كودك و نوجوان نيز به سمت ابتذال كشيده شد.
     وي افزود: همچنين بر اثر تكرار سوژه ها، بچه ها و خانواده ها نيز از سينماي كودك و نوجوان زده شدند و ديگر به سمت وسوي فيلم كودك نرفتند.
     اين نويسنده در پايان افزود: بايد نگاه و ابتكاري نو در فيلم كودك به وجود آيد و فيلم هايي با كيفيت هنري ساخته شود و كارگردانان نيز بايد با شجاعت بيشتر به ساخت فيلم كودك پيش بروند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com