1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 528  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۶/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138406100103  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۵۴:۵۸
    ۱۳۸۴/۰۶/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

تهران سرشار از سوژه براي سينماگران است

چمران: شوراي شهر از توليد آثار سينمايي با موضوعات شهري حمايت مي كند

تهران سرشار از سوژه ها و موضوعات متنوع و متعدد براي سينماگران است و شوراي شهر تهران، بنابر وظيفه اي كه در حوزه فرهنگ سازي بر عهده دارد از توليد آثار سينمايي با موضوعات شهري حمايت مي كند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، مهندس «مهدي چمران»، رئيس شوراي سياست گذاري جشنواره نخست «فيلم شهر»، در نشست اعضاي اين شورا تأكيد كرد: فعاليت هاي فرهنگي و توليد آثار فرهنگسرا به ويژه ساخت آثار سينمايي و داستاني از حمايت ها و پشتيباني هاي كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران برخوردار مي شود.
     وي افزود: كلانشهر تهران از مدون ترين نوع زندگي كه در دنيا وجود دارد تا پايين ترين سطح آن در حد كارتن خواب ها موضوعات مختلفي را براي هنرمندان جهت خلق و توليد آثار مختلف پديد آورده است.
     «چمران» تصريح كرد: علاقمندان به فعاليت در عرصه هاي تصويري به ويژه فيلم هاي بلند سينمايي مي توانند با طرح موضوعات شهري، ياري بخش مديريت شهري در بهينه سازي و اصلاح امور و در عين حال فرهنگ صحيح شهر نشيني باشند.
     رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با ذكر مثال و اشاره به وضعيت ترافيك شهر تهران خاطر نشان كرد: بيش از 50 درصد مشكل ترافيك شهر بزرگ تهران ناشي از عدم آشنايي بسياري از شهروندان با فرهنگ ترافيك و چگونگي تردد صحيح در معابر و راه ها است كه به نظر مي رسد سينماگران به راحتي مي توانند در آثار خود به طور مستقيم و غير مستقيم نسبت به اين موضوع فرهنگسازي كنند.
     «نخستين جشنواره فيلم شهر» هم زمان با جشن هاي نيمه شعبان از 27 لغايت 29 شهريور در سالن هاي فرهنگسراهاي تهران برگزار خواهد شد. در اين جشنواره هم چنين بخش ويژه اي به بزرگداشت «علي حاتمي» و نمايش برخي آثار او اختصاص يافته و يكي از سالن هاي فرهنگسراها به نام اين هنرمند ارزنده و فقيد نام گذاري خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com