1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 503  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۴/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138404070105  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۳۸:۰۳
    ۱۳۸۴/۰۴/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره طلاي سبز، در راستاي گريز از بحران چاي كشور

جشنواره طلاي سبز (چاي) در دو بخش مسابقه و جنبي برگزار مي شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، كنفرانس مطبوعاتي، راديويي و تلويزيوني دوره نخست جشنواره ملي طلاي سبز (چاي) ساعت 11 صبح سه شنبه 7 تيرماه در محل سالن كنفرانس حوزه هنري با شركت اهالي رسانه ها و خبرگزاري هاي مختلف و با تلاوتي چند از آيات قرآن مجيد آغاز شد و «محسن رضايي» دبير جشنواره، «نعمت ياورزاده» مدير سنديكاهاي كارخانجات چاي شمال و «محمدطاهر شمس» كارشناس مسائل چاي به بيان نكاتي چند درباره جشنواره نخست طلاي سبز (چاي) پرداختند.
     برپايه اين گزارش، «محسن رضايي» دبير جشنواره گفت: صنعت چاي كشور با حدود يك قرن سابقه و با 80 هزار خانوار شاغل كه 34 هزار هكتار از مزارع شمال را زير كشت دارند و تا 50 هزار تن توليد چاي مي كنند و اشتغال 20 هزار نفر شاغل در باغات و 5 هزار نفر در كارخانجات، امروز در معرض نابودي و تهاجم قاچاق چاي خارجي روبه تراژدي بزرگ فناشدن پيش مي رود. از اهم اهداف جشنواره نخست طلاي سبز (چاي) مي توان به شرح ذيل عناويني را مطرح كرد: ارائه فرهنگ مصرف چاي داخلي و اطلاع رساني به مردم؛ جلب توجه و نظر مسئولين، صاحب نظران، پژوهشگران، هنرمندان و بازرگانان به مقوله چاي و اهميت آن در اقتصاد و سلامت كشور؛ زمينه براي مصرفي و فروش بهتر چاي ايراني در همه نهادها و بخش هاي كشور؛ ايجاد امنيت شغلي براي چاي كاران و دست اندركاران چاي و زمينه بهداشتي شدن توليد چاي و مصرف آن؛ تشويق و تربيت هنرمنداني كه برترين آثار را در زمينه توليد و مصرف چاي ارائه مي كنند و تشويق هنرمندان انديشمندي كه ارائه راهكار و علاقه به مقوله چاي خواهند كرد.
     «رضايي» افزود: در جشنواره ما دو بخش مسابقه و جنبي در نظر گرفته شده است. در بخش مسابقه كه شامل فيلم و فيلمنامه در گونه هاي داستاني كوتاه، بلند، مستند، گزارش ها، آگهي هاي تلويزيوني مربوط به چاي برگزار مي شود.
 بخش تئاتر و نمايش هاي آييني مرتبط با چاي، بخش عكس جشنواره در قطع هاي: نگاتيو و ديجيتال. بخش كاريكاتور، بخش نقاشي كودكان (بخش جنبي)، بخش شعر، داستان، گزارش، مقاله، تحقيق و كتاب.
     وي ادامه داد: تصميم داريم كه در ادامه، تورهاي تخصصي براي هنرمندان و خبرنگاران جهت آشنايي بيشتر با صنعت چاي كشور برگزار كنيم و برگزاري مسابقه فوتبال هنرمندان با تيم لاهيجان از ديگر كارهاي جشنواره خواهد بود.
     گفتني است، «رضايي» از برگزاري جشنواره به مدت 8 روز خبر داد و گفت: 20 مردادماه پايان ارائه آثار خواهد بود وي در پايان گفت: بخشي جنبي تا 8 روز از 11 لغايت 18 شهريورماه در محل پارك لاله نمايشگاه خود را برپا كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com