1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 443  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۳/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138403160100  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۲۲:۰۲
    ۱۳۸۴/۰۳/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماي «عاطفي ايران» با سينماي «زاپاتيستايي» مكزيك پيوند خورد

ايران و مكزيك در زمينه سينما همكاري مي كنند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در پي دعوت اين وزارتخانه از بلندپايه ترين دست اندركاران فرهنگ كشور زيباي مكزيك، هيأتي بلندپايه به سرپرستي معاون وزير فرهنگ مكزيك با مسئولان امور سينمايي كشورمان به گفتگو و هم انديشي پرداخت.
     بر پايه اين گزارش، «جايم نوالات» معاون وزير فرهنگ مكزيك و هيأت همراه با مسئولان بلندپايه سينمايي كشورمان ديدار كرد و بر همكاري و گسترش روابط سينمايي دو جانبه اذعان داشت. وي، وضعيت كنوني سينماي مكزيك و روند توليد و اكران فيلم در اين كشور را تشريح كرد و روش شوراي فرهنگ و هنر مكزيك را درخصوص تدوين سياست هاي ملي، فرهنگي و هنري در كشورش بيان كرد.
     گفتني است، «عليرضا رضاداد» در ادامه جلسه، ساختار فعلي سينماي ايران، سياست هاي معاونت سينمايي، تقويت زير ساخت هاي سينماي ايران و اولويت هاي توليد مشترك را بيان داشت.
     همچنين، «نريمان شاداب» و «سيدضياء هاشمي» از امكانات حوزه هاي تحت مسئوليت و زمينه هاي فعاليت مشترك را توضيح دادند. شايان ذكر است، در پي اين نشست، قرار شد هر دو كشور «ايران» و «مكزيك»، شرايط ساخت فيلم محصول مشترك را در دستور كار خود قرار دهند.
     همچنين، از مسئولان فيلمسازي شاخص سينماي مكزيك دعوت شد تا در جشنواره بيست و چهارم فيلم فجر حضور گسترده داشته باشند و ارتباط گسترده تري بين كارشناسان سينمايي دو كشور براي بازديد از امكانات سينمايي طرفين برقرار شود.
     لازم به يادآوري است، برپايي هفته فيلم ايران در مكزيك با همكاري معاونت امور سينمايي و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، حضور فعالان ايران در رويدادهاي سينمايي مكزيك و تبادل فيلم هاي سينمايي جهت اكران عمومي، توزيع در شبكه نمايش خانگي و پخش در سينماتك و فيلمخانه ملي ايران از ديگر توافقات دو كشور در اين نشست است و هيأت بلندپايه مكزيك به سرپرستي خانم «ساري برمودزاخوا»، وزير فرهنگ و هنر مكزيك، به دعوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به ايران سفر كرده اند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com