1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 548  تاريخ مخابره خبر:  ۳۱/۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138402310111  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۲۴:۳۹
    ۱۳۸۴/۰۲/۳۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

كمال تبريزي:

سينما بهترين وسيله براي جلوگيري از اضمحلال فرهنگ ايراني است

بخشي از محدوديت‌ها باعث ارتقاء نوع نگاه و هنر ما سينماگران شده است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، كارگردان فيلم هاي «مارمولك» و «يك تكه نان» شامگاه روز پنجشنبه 29 ارديبهشت‌ماه، در يك نشست تخصصي در جشنواره يادگار گفت: محدوديتها به ما كمك كرده است تا به شكل خاصي به موضوعات نگاه كنيم.
     وي تأكيد كرد: ‌اگر هنرمند را آزاد بگذاريم خودش براي خودش محدوديت‌هايي ايجاد مي‌كند. اينكه بخواهيم عرصه بي‌انتها و مرز گسترده اي را داشته باشيم موضوعي است كه شايد خيلي با آن مواجه نشويم.
     تبريزي، به فيلم هاي جشنواره يادگار اشاره كرد و گفت: برخي از اين فيلمها، تأثيرات عميقي را بر روي من گذاشت و خاطره بسيار جذاب و گيرايي را در من به وجود آورد.
     وي تأكيد كرد: جشنواره يادگار جشنواره جواني است كه با تلاشهاي آقاي آفريده بسيار سرزنده و فعال بوده است اميدوارم اين گونه جشنواره ها گسترش پيدا كرده و مخاطبان خود را پيدا كند.
     وي ادامه داد: متأسفانه در سينماي ما، به ويترين، نوع عرضه كارها و هدف يابي مخاطب، بي توجهي شده است. در صورتيكه اگر در زمينه مخاطبان آثار فرهنگي و صاحب انديشه برنامه ريزي كنيم. قطعا مخاطبان خود را خواهند داشت.
     كمال تبريزي، با اشاره به اينكه ما بايد اعتماد لازم را در بين مخاطبان خود به وجود آوريم گفت: متأسفانه در بازار آشفته فعلي، همه چيز مخلوط شده و به طور يكسان عرضه مي‌شود در حاليكه بر اساس ويژگيهاي مخاطبان، مي‌توان عرضه‌هاي مختلفي را به وجود آورد.
     تبريزي، با اشاره به توليد سريال «شهريار» توسط او گفت: ‌توليد همين سريال، موضوعي مهمي است. اينكه تلويزيون پس از مدتي توليد سريالي را درباره شاعري در دستور كار خود قرار دهد و اين موضوع ريشه اش به تلاشها و انديشه‌هاي جوانان فيلمساز ايراني برمي‌گردد كه در زمينه ميراث فرهنگي، فيلم توليد كرده‌اند و برگزاري جشنواره فيلم يادگار در سالهاي اخير، نيز در اين مسأله بي تأثير نبوده است.
    
وي ادامه داد: ‌ما اگر درگذشته مي خواستيم به تخت جمشيد اشاره كنيم يا درباره‌ آن صحبت نمي‌كرديم يا طور ديگي صحبت مي‌كريدم ولي هم اكنون به مدد برگزاري جشنواره هايي مثل جشنواره يادگار و افكار و انديشه هاي فيلمسازان جوان، در وضعيت بهتري قرار داريم.
     تبريزي گفت: ما داراي فرهنگ و سنتي هستيم كه در حال مضمحل شدن است و بهترين وسيله‌اي كه مي‌تواند سنتها و ميراث فرهنگي ما را حفظ كند، سينما است.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com