1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 492  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138401070204  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۷:۱۳
    ۱۳۸۴/۱۰/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

توجه به سينماي اقتباسي نتايج ارزشمندي براي سينما دارد

توجه به سينماي اقتباسي در جشنواره فيلم فجر بدون ترديد نتايج ارزشمندي را براي سينماي كشور به همراه خواهد داشت.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «بهروز غريب ‌پور» كارگردان سينما و تئاتر با بيان اين مطلب گفت: چنانچه به ادبيات كلاسيك و زمينه‌ هاي ادبي در سينما توجه شود همان طور كه در سينماي امروز دنيا اين امر مورد توجه سينماگران بزرگ دنيا بوده است، نتايج در خور توجهي را براي سينما به وجود خواهد آورد.
     رئيس خانه هنرمندان خاطرنشان كرد: براي رسيدن به سينماي اقتباسي احتياج به كار تحقيقاتي، پژوهشي و سرمايه ‌گذاري درازمدت به خوبي احساس مي ‌شود. البته كار در اين زمينه احتياج به نيروهاي خاصي هم دارد كه هم با ادبيات و هم با سينما آشنا باشند.
     غريب‌ پور خاطرنشان كرد: ما گنجينه ادبي خودمان را به فراموشي سپرديم و اگر به سمت سينماي اقتباسي روي نياوريم، چه بسا هاليوود مبشر فرهنگ و تمدن ما بشود.
     اين كارگردان سينما با اشاره به اين كه در سينماي ما هر از گاهي، يك اثر به طور فردي و با نيرو و سرمايه شخصي در زمينه سينماي اقتباس توليد مي‌ شود، اين امر را مستلزم حمايت و سرمايه ‌گذاري بيشتر دانست.
     وي، درباره رويكرد سينماي اقتباسي با توجه به فروش رمان‌هاي بزرگ منتشر شده در دنيا خاطرنشان كرد: زماني همين سينماي تجاري ما فيلم‌هايي از «رستم و سهراب» و يا «امير ارسلان نامدار» و ... را روي پرده مي ‌برد. نيازي نيست كه حتماً به ادبيات مدرن توجه شود ما ادبيات كهن و جذابي داريم كه مورد توجه عامه مردم قرار دارد.
     به گفته اين كارگردان سينما، بدون حمايت دولت اين سينما نمي ‌تواند به بقاي خود ادامه دهد، چراكه بخش خصوصي با توجه به قوانين مالياتي و مشكلات موجود توليد و سرمايه ‌گذاري توانايي توليد چنين آثاري را ندارد.
     غريب ‌پور، درباره جريان‌هاي داستان نويسي در كشور و اقتباس سينمايي از اين آثار گفت: اقتباس سينمايي مي‌ تواند در مورد آثار روز كشور هم رخ بدهد، اما به شرط آن كه مقطعي نباشد و به صورت يك جريان در سينما به وجود بيايد و به صورت سليقه‌ اي و فردي اين امر رخ ندهد.
     وي در پايان خاطرنشان كرد: براي رسيدن به چنين سينمايي، بايد سرمايه‌ گذاري پايه ‌اي و اساسي كرد. اگر چنين اتفاقي بي‌افتد رمان‌هاي كلاسيك ما فرصت تبديل شدن به فيلم را خواهند داشت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com