1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 509  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱۲/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138312230105  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۰۴:۳۶
    ۱۳۸۳/۱۲/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

سرمايه گذاري مركز ملي سينماي فرانسه براي ساختن فيلم در آسيا

مركز ملي سينماي فرانسه (CNC) تاكنون 40 قرارداد براي توليد مشترك با كشورهاي ديگر بسته است كه 10 قرارداد مربوط به توليد فيلمهاي آسيايي است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، «مراد كرتوبي», مدير بخش فيلم كوتاه مركز ملي سينماي فرانسه, در نشست تخصصي روز سوم جشنواره پويانمايي تهران كه به بررسي فعاليت هاي اين مركز اختصاص داشت, با بيان اين مطلب گفت: در سال 2003 از بين 200 فيلم توليد شده در اين مركز 78 فيلم متعلق به كارگردانان خارجي بوده است.
     وي، به بيان تاريخچه اي از فعاليت هاي اين مركز پرداخت و عنوان كرد: CNC در سال 1946 و درست بعد از جنگ جهاني دوم تأسيس شد. در آن زمان صنعت سينما مثل بقيه صنعت ها از بين رفته بود و به همين منظور يكي از وظايف ابتدايي CNC ايجاد چرخه براي توليد و تهيه فيلم از نظر مالي و ساخت سالن ها سينما بود.
     «مراد كرتوبي» گفت: تصميماتي كه در اين مركز گرفته مي شود اگر چه زير نظر وزارت فرهنگ و هنر است, اما بسياري از اهالي حرف هاي سينما در اين تصميمات دخيل هستند و مشاركت مي كنند.
    
وي، به تشريح وظايف CNC پرداخت و عنوان كرد: درجه بندي اهالي سينما از نظر ميزان حرفه اي بودن, كمك به فيلم هاي هنري, فرهنگي, ايجاد آرشيو براي نگهداري و حمايت فيلم ها, ترفيع سينماي فرانسه در خارج از مرزهاي آن, حمايت از كارهاي تلويزيوني, فعاليت گسترده در شهرستان ها, آموزش سينماي فرهنگي به كودكان، توليد مشترك در خارج از مرزها, استفاده از تكنيك هاي جديد و مولتي مديا و قانونگذاري براي فعاليت هاي حرف هاي سينمايي از جمله اهداف مركز ملي سينماي فرانسه است.
     مراد كرتوبي ادامه داد: يكي از ديگر برنامه هاي ما حمايت از فيلم هاي اول و دوم كارگردانان جوان است كه از طريق كميسيون حرفه اي هاي سينما به آنها كمك مي شود. اين كميسيون پروژه ها و فيلمنامه ها را مي خوانند و از بين آنها مواردي را براي كمك انتخاب مي كنند. اين شامل تمام فيلم ها اعم از سينمايي, كوتاه و انيميشن مي شود.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com