1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 598  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۱۲/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138312200114  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۲:۵۰
    ۱۳۸۳/۱۲/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

داور جشنواره پويانمايي:

فيلم هاي پويانمايي رايانه اي نبايد جايزه بگيرند

داور بخش بين الملل چهارمين جشنواره بين المللى پويانمايى گفت: فيلم هايى که با استفاده از سيستم هاى رايانه اى ساخته شده اند، شايسته دريافت جايزه از اين جشنواره نيستند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومى کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان، «اکبر عالمى»، از کامپيوترى شدن ساخت برخى از فيلم ها به عنوان آسيب اين بخش نام برد و افزود: اکثر فيلم هايى که در اين دوره با استفاده از امکانات کامپيوترى ساخته شده اند فاقد اصول و مبانى زيبايى شناختى است.
     وى تأكيد کرد: در اين قبيل فيلم ها شخصيت پردازي ها به انحراف رفته، که اين مسأله تأثير بدى بر ذهن كودکان دنيا مي گذارد. مدير گروه پويانمايى دانشگاه تربيت مدرس تصريح کرد: هيأت داوران بخش بين الملل به اتفاق آرا اين گونه فيلم ها را شايسته دريافت جايزه نمي داند زيرا که جوهره هنر، زيبايى و انديشه است.
     وى، با اشاره به اين که بايد راه صادرات انيميشن هموار شود، اظهار داشت: جشنواره بين المللى پويانمايى تهران پس از سه دوره اکنون در جايگاهى قرار گرفته که توجه دست اندرکاران هنر انيميشن در سراسر جهان را جلب کرده است. «استقبال بي نظيري که از اين جشنواره در دوره چهارم صورت گرفته بيانگر اين مسأله است.»  
    
عالمى يادآور شد: جشنواره پويانمايى تهران در چهار دوره برپايى، خدمت بسيار بزرگى براى به حرکت درآوردن چرخ هاى توليد انيميشن در ايران کرده است. وى، آينده سينماى انيميشن در ايران را روشن دانست و گفت: اگراين خط مشى حفظ شود، در پنج سال آينده استوديوهاى توليد آثار پويانمايى با حفظ تمام مبانى هنر و خردورزى مي توانند فعال شوند و به صادرات آثار پويانمايى بپردازند.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com