1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 572  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۱۲/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138312200106  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۶:۱۰
    ۱۳۸۳/۱۲/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

نورالدين زرين كلك:

استقبال كشورهاي اروپايي از انيميشن هاي هنري ايران، شگفت آور است

استقبال كشورهاي اروپايي و آمريكايي از فيلم ها و انيميشن هاي هنري ايران و تمايل براي اكران اين نوع فيلم ها شگفت ‏آور و بسيار خوشحال كننده است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان, «نورالدين زرين كلك», رييس آسيفاي جهان و يكي از انيماتورهاي با سابقه, با بيان اين مطلب گفت: ما عادت كرده ايم بپذيريم بين فيلم هنري و فيلمي كه قابل فروش باشد, فاصله بسياري وجود دارد و فيلم هاي هنري با ضرر و زيان همراه هستند, اما خبر استقبال اروپايي ها از فيلم هاي هنري ايران بسيار مايه اميدواري است.
     وي افزود: بحث فروش يا عدم فروش فيلم هاي هنري, بحثي است كه نزديك به 40 سال درگيرش هستيم و در اين سال ها هيچ مؤسسه و سازمان خصوصي به سمت ساخت فيلم ‌‏هايي نرفته كه غيرتجاري و غيرقابل فروش باشند.
«زرين‌‏كلك» گفت: اين مسأله ‌‏اي است كه در تمام دنيا وجود دارد و كمپاني هايي مثل فوليماژ حاضر نيستند فيلم هايي بسازند كه از فروشش مطمئن نيستند. به گفته اين انيماتور در چند سال اخير كشورهاي اروپايي براي جلوگيري از سيل فيلم‌‏ هاي بازاري و تجاري مبتذل و مخرب تصميم به صرف بودجه براي خريد فيلم ‌‏هاي هنري و ارزشمند گرفته ‌‏اند اما رويكرد كلي همچنان به سمت استقبال از فيلم‌‏هاي تجاري است.
     وي، به پتانسيل موجود در كشورهاي جهان سوم براي سرمايه ‌‏گذاري در ساخت فيلم ‌‏هاي انيميشن اشاره كرد و گفت: عامل اصلي در اين زمينه ارزان بودن دستمزد در اين كشورهاست كه سازندگان و توليد كنندگان فيلم را ترغيب به سرمايه ‌‏گذاري مي ‌‏كند.
     لازم به ذكر است، تا چند ماه ديگر «ابر قدرت‌‏ها» يكي از فيلم‌‏ هاي «نورالدين زرين ‌‏كلك» به همراه مجموعه ‌‏اي از فيلم ‌‏هاي كوتاه از كشورهاي مختلف در يك برنامه واحد در فرانسه اكران مي ‌‏شود. در كنار نمايش اين فيلم ‌‏ها «ديديه لابه», آهنگساز فرانسوي, با ساخت موسيقي براي هر يك از اين آثار به اجراي زنده موسيقي مي ‌‏پردازد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com