1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 471  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۱۲/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138312100001  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۸:۲۱
    ۱۳۸۳/۱۲/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

تعطيلات رمي در فيلمخانه ملي ايران به نمايش در مي آيد

برنامه هشتم از دور پنجاه و چهارم دوره جلسات نمايش فيلم خانه ملي ايران به فيلم «تعطيلات رمي» اختصاص يافته است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت سينمايي و سمعي بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، فيلم «تعطيلات رمي» اثر «ويليام وايلر» در ساعت 18 در «سينما صحرا» به نمايش درمي آيد.
    اين فيلم محصول شركت «پارامونت» آمريكا است و «ايان مك للان هانتر» و «جان داتين» فيلم نامه آن را نوشتند. «فرانسيس پلانري» و «هانري آلكان» فيلمبرداري و «ژرژاوريك» ساخت موسيقي متن آن را برعهده داشتند.
    «گريگوري پك»، «آدري هيبرن»، «ادي آلبرت»، «هارتلي پاور»، «لارسو لاري»، «هاركورت ويليامز»، «توليو كارميناتي» در اين فيلم نقش ايفا كردند. ويليام وايلر كارگردان فيلم در اول جولاي 1902 در «مالهاوس» متولد شد و در سال 1981 چشم از جهان فرو بست.
    وايلر در سال هاي متعاقب جنگ جهاني دوم در هاليوود كارگرداني بزرگ، خوشنام، سخت كوش، با ذوق و استاد قابل اعتماد پروژه هاي بزرگ محسوب مي شد. او 12 بار نامزد اسكار شد و سه بار براي فيلم هاي «خانم مينور»، «بهترين زندگي ما» و «بن هور» اسكار بهترين كارگرداني را دريافت كرد.  «تعطيلات رمي» از اثر «ايان مك للان هانتر» اقتباس شده است و گفته مي شود كه وايلر براي ساختن آن حاضر نشد در دكورهايي مورد نظر شركت «پارامونت»  و صحنه هاي جعلي كار كند.
وايلر هشدار داده بود «تعطيلات رمي» را در رم فيلمبرداري خواهد كرد و يا اصلاً آن را نخواهد ساخت. تعطيلات رمي نخست فيلم تمام كمدي وايلر است كه پاياني غم انگيز دارد و درباره بازگشت يك شاهزاده خانم بنام «آن» به يك قصر باشكوه است.
    اين اثر نخستين فيلم بلندي بود كه وايلر در خارج از آمريكا ساخته و خود را از قيد و بندهاي كار در استوديو رها كرده است و از دكور، اسلايد و بك پروجكشن وسبك و سياق فيلم هاي رمانتيك هاليوودي استفاده نكرد.
    وايلر در ايام سرخوشانه ي ساختن «تعطيلات رمي» فقط متأسف بود از اين كه نمي توانست فيلمش را كه حال و هواي مدرن افسانه ي پريان داشت، بصورت رنگي بسازد، زيرا سياه و سفيد فيلمبرداري شده بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com