1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 566  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311192008  ساعت مخابره خبر: ۲۰:۵۹:۴۵
    ۱۳۸۳/۱۱/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

«جميل رستمي» كارگردان «مرثيه برف»:

حتي يك نفر هم از سالن سينما بيرون نرفت

دور هفتم از نشست هاي نقد و بررسي فيلم هاي اكران شده روز هفتم جشنواره فيلم فجر اختصاص به نشست تخصصي نقد و بررسي فيلم «مرثيه برف» به كارگرداني «جليل رستمي»  با حضور كارگردان، «اسحاق خانزادي» (صداگذاري و ميكس)، «سيداحمد ميرعلايي» (تهيه كننده) در محل سينما مطبوعات (سينما صحرا) ساعت 18:30 روز يكشنبه (18 بهمن ماه) برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در ابتداي اين نشست «جميل رستمي» كارگردان فيلم «مرثيه برف» گفت:
خوشحالم كه اولين جلسه نقد و بررسي فيلم مرثيه برف در ايران برگزار شد. طرح اين فيلم سال 1379 در يك سفر به كردستان و ايده هايي از «شيخ صنعان» و «دختر ترسا» و داستان «ميرداماد» شكل گرفت كه سعي در امروزي كردن زندگي درويشان و موضوعات گفته شده داشتم. چون خودم بچه كردستان هستم و با آن آداب و رسوم آشنايي كاملي دارم، كار را شروع كرديم.
سپس«سيداحمد ميرعلايي» تهيه كننده فيلم «مرثيه برف» گفت:
سينماي ما كم كم دارد به سوي سطحي نگري و فرهنگ گريزي مي رود و ما خودمان به روند كمك هم كرده ايم. هر فيلمي كه پيام نداشته باشد و حتي يك فريم آن بي معني باشد از درجه هنري بودن ساقط است. من همواره سعي كرده ام كه در فيلم هاي با محتوا سهيم باشم. سادگي و رواني  صداقت و شاعرانه بودن متن و روحيه كارگردان اثر مرا ترغيب كرد كه اين فيلم را بسازم. از آقاي «ميركريمي» به عنوان مشاور كارگردان تشكر مي كنم.
 در ادامه «جميل رستمي» افزود:
    بعد از انقلاب لهجه هاي من درآوردي و تلفيقي از خراسان و شمال و جنوب به نام زبان كردي استفاده شد و مدهم شدند. من زبان كردي خاصي را كه همه كردها بفهمند استفاده كردم. از ميان 7 هزار نفر «روژين» را انتخاب كردم. «فايق» و برخي از بازيگران واقعاً از همان روستاي مزري ايران و عراق بودند.
«اسحاق خانزادي» با گلايه از منتقدان و اهالي قلم گفت: من به عنوان صداگذار فيلم، تصورم اين است كه اشتباهاً به اين جلسات آمده ام هيچ ارزشي براي صدا قائل نمي شوند. در اين چند شب كه من حضور داشتم مخصوصاً در مورد كار آقاي تقوايي و‌آن صدابرداري شاهكار فيلمش هيچ سخني به ميان نيامد. هيچ كس نمي گويد كه فيلم يك محصول نهايي است و صدا نقش بسيار مهمي را بازي مي كند. من صداي «مرثيه برف» را با عشق و تلاشي سه، چهار ماهه كار كردم. كسي نمي داند كه شرايط سخت كاري در مرثيه برف چه بود. نگاهها بايد از چند آدم جلوي دوربين به پشت صحنه بيايد و حرفه اي نگاه كرد.
    «جميل رستمي» ادامه داد: خوشحالم كه حتي يك نفر هم سالن را ترك نكرد. در ضمن كارگرداني كار برايم با توجه به سابقه كار با دوربين،‌مشكل نبود. مخاطب من تمام انسان هاي كره زمين است؛ چرا كه اين فيلم يك درام انساني است به خصوص براي آسيايي ها با آن معنويت خاص و كردها كه تعصب خاص زباني به اين فيلم دارند. فيلم بعدي من درباره 183 هزار نفر زنده به گور در كردستان عراق است كه دخترانشان براي پيش كش به عرب ها داده شدند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com