1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 372  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311170102  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۹:۰۸
    ۱۳۸۳/۱۱/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

نگاهي كوتاه/4

از بازار يكم تا بازار هشتم چه خبر!؟

بازار فيلم ايران از اولين دوره برگزاري خود همزمان با شانزدهمين جشنواره فيلم فجر تا به امروز همه ساله با تلاش و همت مسئولان برگزاري جشنواره در پي رشد كمي و كيفي عرضه محصولات خود بوده است.

     از سال گذشته نتيجه اين توجه به شكل ملموس تري ديده شده است و شركت هاي خارجي براي حضور در بازار فيلم ايران ميل و رغبت بيشتري از خود نشان دادند. سال 82، هفتمين بازار فيلم ايران براي نخستين بار پذيراي شركت هاي خارجي بود كه براي عرضه محصولات خود در جشنواره حضور پيدا كرد و بودن شركت هاي معتبري چون ZDF، EARTE , LAFET مي تواند يكي از دلايل اعتبار هفتمين بازار بين المللي فيلم ايران به شمار آيد.
     خوشبختانه اين تغيير بنيادي از نظر شركت كنندگان داخلي و خارجي، ابعادي جديد به بازار هفتم بخشيد و روند رو به رشد آن را محسوس تر كرد. حتي معدودي از فروشندگان خارجي كه به واسطه عدم آشنايي با توان بالقوه سازمان هاي خريدار ايراني با تعداد محدودي فيلم و برنامه هاي تلويزيوني در بازار شركت كرده بودند، به صراحت اقرار كردند كه از اين پس بايد با تدارك وسيعتري در اين حوزه حضور داشته باشند.
     به نظر مي رسد سينماي ايران براي مخاطبان و مسئولان سينمايي جهان شناخته شده است و سياست ها و فعاليت ها و نوع مبادلات بازار فيلم تهران ديگر براي مخاطبان سينمايي جهان شناخته شده باشد.
     شايان ذكر است، گزارش هاي رسيده از برپايي هشتمين بازار بين المللي فيلم ايران، حكايت از اين دارد كه در اين دوره بيش از 80 شركت خارجي و ايران حضور پررنگ تري نسبت به سال هاي پيشين دارد. حضور چشمگير شركت هاي معروف و معتبر جهاني كه در زمينه خريد، فروش و توزيع فيلم سينمايي و برنامه هاي تلويزيوني فعال هستند، قطعاً صحه اي بر اعتبار بازار بين المللي فيلم ايران خواهد بود.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com