1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 611  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311160106  ساعت مخابره خبر: ۲۰:۰۰:۴۳
    ۱۳۸۳/۱۱/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

غلامرضا رمضاني، كارگردان فيلم «حيات»:

هرگز فيلم كودك را رها نمي كنم

فيلم «حيات» ساخته «غلامرضا رمضاني» در جلسه چهارم از نشست هاي نقد و بررسي فيلم هاي اكران شده روز چهارم و قبل آن، مورد نقد و نظر قرار گرفت و نويسنده فيلمنامه «خشك دامن» تهيه كننده فيلم «محمدباقر آشتياني» و «حميدرضا صدري» ضبط و توليد موسيقي متن فيلم به همراه كارگردان «حيات» به سؤالات پاسخ گفتند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «غلامرضا رمضاني» كارگردان فيلم «حيات» كه فيلمي براي كودكان بود گفت: چيزي كه در مورد «حيات» جالب است، ناباوري من در شكل گرفتن آن بود و تمام انرژي ام صرف ساخت آن شد. براي نوشتن فيلمنامه طرح را به آقاي «خشك دامن» تقديم كردم. تمام كساني كه با ما همكاري كردند بيشتر در فضاي سخت آسيب هايي را متحمل شدند؛ اما محيط دوستانه روستاي ميان كوه هاي ساوه و اراك و همكاري گروه همه چيز را به خوشي ختم كرد.
     «رمضاني» افزود: من تمام فيلم هاي دوست داشتني فيلم سينماي كودك را ديده ام؛ اما به طور متمركز از هيچ فيلمي الهام نگرفته ام. روند ايجاد داستان هاي پياپي بسته به شخص خالق اثر و روند خود فيلم است. اما در جواب دوستم كه فيلم را به لحاظ زماني، كوتاه تر مي پسندند مي گويم، فكر نمي كنم نشان دادن شكل گيري تمام آزمون هايي كه بچه قرار است در آن به تكليف و رشد آخرش برسد را در غير اين ساختار كه ارائه كردم بتوان تصور كرد. در مورد لهجه فارسي روستاييان، قصد آن بود كه به هيچ كجا منسوب نباشد. فكر نكنم، تأثيري در ارتباط نهايي فيلم با مخاطب داشته باشد. خود من فكر روستايي با نگاهي فيلتر شده از دهه 40 و 50 برايم ديگر قابل قبول نيست. روستاها تغيير كرده اند. دوست داشتم نوعي بازگشت داشته باشم و شكل جديدي از روستاهاي خودمان را نشان بدهم تا شايد بتوانيم روستايي دلنشين طراحي كنيم.
     وي ادامه داد: به من گفته شد، فيلمي بسازم كه در بدنه سينما ساخته شده باشد. بفروش باشد، عواملش حرفه اي و ستاره باشند. به نظرم مي رسد، اين بخش از نگاهي كه من دارم؛ يعني اعتقاد به روند نگاه به سينماي كودكان، هرگز تغيير نكند. اينكه ريتم فيلم تند است عمدي است. فكر مي كنم تصور ريتم كند روستا، ماهيت واقعي ندارد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com