1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 651  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311072013  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۴۷:۵۲
    ۱۳۸۳/۱۱/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

زنگ سينماى كودك در جشنواره فيلم فجر به صدا در مي آيد

بخش «زنگ سينما» در جشنواره بين المللى بيست و سوم فيلم فجر ميزبان هزاران تن از دانش آموزان است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، زنگ سينما با هدف بهره مندى دانش آموزان علاقه مند بويژه دانش آموزان رشته هاى مرتبط هنرى هنرستان براى دومين سال متوالى برگزار مي شود.
    قائم مقام بنياد سينمايى فارابى در اين باره گفت: قيمت بليت نوبت کودکان هشت هزار ريال است که 50 درصد آن توسط معاونت سينمايى و 50 درصد ديگرتوسط سازمان فرهنگى و هنرى شهردارى تهران تأمين شده و بصورت رايگان در اختيار مدارس قرار مي گيرد.
    امسال، همزمان با برپايى جشنواره فيلم فجر نوبت صبح سينماهاى فرهنگ ۱ ۲و آفريقا، فلسطين1، ماندانا، سروش، کانون و ناهيد به نمايش فيلم هاى کودکان و نوجوانان اختصاص پيدا کرده است.
    مرضيه برومند، رييس مجمع سينماى کودک نيز که اطلاعات خود ازبخش زنگ سينما جشنواره فجر را اندک مى داند ابراز اميدوارى کرد که اين بخش با برنامه ريزى صحيحى اجرا شود تا به سرنوشت برنامه هاى مشابه دوره هاى گذشته دچار نشود.
    وى ادامه داد: به هرحال مهم فيلم ديدن بچه ها و آمدن آنها به سينما است.
    مسعود کرامتى، از ديگر دست اندرکاران سينماى کودک هم گفت : براى سينماىکودک بايد بيشتربه فکر اکران بود.
    اين کارگردان که فيلم روز کارنامه را در جدول اکران دارد، افزود: در جشنواره شرايط خاصى فراهم مىشود و سينماها هم به اين قضيه کمک مى کنند تا فيلم هايى نمايش داده شود، اما اين به اکران عمومى منتهى نمىشود و فقط عده خاصى در جشنواره به سراغ فيلم هاى کودکان و نوجوانان مى روند.
    غلامرضا موسوى، عضو هيأت مديره خانه سينما و مجمع سينماى کودک نيز هر حرکتى که بتواند باعث بازشدن پاى بچه ها به سينما و ايجاد عادت ديدن فيلم در آنها شود را مثبت قلمداد ارزيابى کرد.
    وى، تأكيد کرد که اين اقدام را بايد جدى گرفت و از آن حمايت کرد.
    وى به همراهى شهردارى تهران در ايجاد موقعيت براى حضور دانش آموزان در سينما اشاره کرد و توضيح داد : ايجاد سرگرمى و تفريح سالم اثرات مفيد فرهنگىبه همراه خواهد داشت .
    بيژن بيرنگ، اختصاص بخشى از جشنواره فيلم فجر به فيلم هاى کودکان را مثبت دانست وافزود: در اين وضعيت که فيلم هاى کودکان غريبانه اکران مىشود، اين اقدام درصورت داشتن بيننده مىتواند، مفيد باشد.
    فريال بهزاد، ازفيلم سازان حوزه سينماى کودک و نوجوان هم مشکل سينماى کودک را عدم پخش وسيع آن ذکر کرد و گفت : اين گونه فيلم ها مهجور ماندند و هيچکس هم به اين موضوع توجه کافى ندارد که اين فيلم ها براى چه ساخته مي شود.
    وى، وجود بخش «زنگ سينما» در جشنواره فجر را براى عرضه آثار گونه (ژانر) کودک مفيد ارزيابى کرد و افزود: گنجاندن اين بخش در جشنواره فجر کمک مىکند تا مخاطبين هرچه بيشترفيلم هاى کودک را ببيند.
    فيلم هاى «من بن لادن نيستم»، «دربه درها»، «پشت پرده مه»، «روزى که حسنى مرد شد»، «حيات» و «آلبوم» از ايران به همراه فيلم هاى خارجى «کاپيتان تيز دندان»، «رفيق»، «بچه هاى زبل»، «دماغ دراز کوچولو» و «سگ» از آثار نمايشى اين بخش هستند.
    جشنواره بين المللى بيست وسوم فيلم فجر از 12 تا۲۲ بهمن ماه در تهران برگزار مي شود.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com