1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 479  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309302008  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۳۵:۴۲
    ۱۳۸۳/۰۹/۳۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

احمد رضا درويش:

«دوئل» متوجه جريان خاصي نيست

«احمدرضا درويش» كارگردان فيلم دوئل به همراه «كامبيز ديرباز»، بازيگر اين فيلم، روز يكشنبه 29 آذر در سالن آمفي تئاتر دانشكده اقتصاد علامه طباطبايي به سئوالات دانشجويان پاسخ دادند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، درويش در ابتدا درباره نگاه و توجهش به قشر دانشجو گفت: سينما در دوران معاصر يك مقوله مدرن است يقيناً در ميان طبقات اجتماعي اين مقوله مهم مي تواند اولين مخاطبانش را در قشر مدرن و طبقه نخبه جستجو كند.
    وي افزود: رابطه سينما با جوانان بخصوص افرادي كه در حوزه دانشگاه فعال هستند مي تواند رابطه موثري باشد و من هم بطور كلي تلاش مي كنم به مخاطبين اصلي در طيف جوانان بخصوص در دانشگاه توجه كنم.
    بر اساس همين گزارش، كارگردان فيلم دوئل در پاسخ به اينكه اين فيلم در عرصه بين المللي، تصويري منفي از جنگ ايران نشان مي دهد، گفت: آنچه در فيلم مطرح، يك نگاه هستي شناسي نسبت به انسان در شرايط بحران است و تصور من اين است كه مخاطب داخلي و خارجي در درجه اول بايد به كليت مفهوم سازنده اثر پي ببرد.
    بنابراين اينكه شما سئوال مي كنيد اين فيلم شخص خاصي از جمله ارتش يا رييس جمهور وقت را متهم مي كند اصلا اينطور نيست بلكه ظاهر مساله اين است كه عده اي از استانداري مي آيند كه بعدا مي فهميم جعلي بودند بنابراين فيلم متوجه جريان خاصي نيست و متهم نمي كند و اصلاً قصد اين نبوده است.
    درويش، گاو صندوق فيلم دوئل را نشانه يك فرصت طلايي دانست و گفت: اين نشانه كلي است از همه فرصت هايي كه توسط جريان سوم مصادره مي شود جريان سومي كه هميشه موجوديت مشكوك داشته است.
    در ادامه سوالي درخصوص بعضي صحنه ها كه خيلي منطبق با واقعيت نبوده از سوي يكي از تماشاچيان پرسيده شد كه درويش پاسخ داد: فيلم در يك كليتي متكي بر يك نگاه ذهني است همين طور كه شاهد هستيم ما روستايي در جنوب به نام «حين» نداريم و آيا اصلا در جنوب با گاري حمل و نقل مي كنند؟!
    درويش با تأكيد بر اينكه سينمايي مي تواند بالنده و زنده باشد كه با مخاطب خود ارتباط طبيعي برقرار كند تصريح كرد: يكي از آفتهاي سينماي ايران اين است كه به توليد آن نگاه جدي نمي شود و منظور از هزينه فقط پول نيست، بلكه دانش وآگاهي سينمايي در تمام زمينه هاي كار توليدي در سينما است.
    كامبيز ديرباز، بازيگر نقش «يحيي» نيز درباره اين شخصيت گفت: وي بواسطه لباسي كه در نقش هست احساس مسئوليت مي كند و رفاقت او با زينال از نوع رفاقت جنوبي است.
    وي افزود: در فيلمنامه اوليه صحنه اي بود كه فيلمبرداري نشد و در آن نشان داده مي شد كه سليمه، يحيي، هانيه و زينال معلم مدرسه هستند.
    گفتني است، در اين برنامه ابتدا بخشي از فيلم پشت صحنه اين فيلم به نام سمفوني «دوئل» پخش شد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com