1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 636  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309292001  ساعت مخابره خبر: ۰۸:۳۲:۵۲
    ۱۳۸۳/۰۹/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

درمراسم كنفرانس خبري فيلم وعده ديدار عنوان شد

جمال شورجه: به دنبال ژانر و گونه خاص سينمايي نيستم

به دنبال ژانر و گونه خاص سينمايي نيستم و مؤلفه هاي خاصي را در نظر نمي گيرم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، جمال شورجه كارگردان «وعده ديدار» در نشست مطبوعاتي كه با حضور عوامل اين فيلم در خبرگزاري جمهوري اسلامي برگزار شد گفت: خود را از حكومت جدا نمي  دانم سعي كرده ام در اين فيلم اعتراضات اجتماعي را در نظر بگيريم اما آن را پوشيده و در خفا مطرح كنم. و جه فرياد گونه اجتماعي را مد نظر داشته ام اما به صورت غير مستقيم به آن نپرداخته ام به نظر من كساني كه مشكلات اجتماعي را به شكل پرخاش گونه مطرح مي كنند خود را از حكومت جدا مي كنند.
    وي در پاسخ به پرسش محمدباقر نوربخش دبير سرويس فرهنگ و هنر خبرگزاري ايرنا مبني بر اين كه فيلم سفارش دولتي يا اجتماعي است گفت: سفارش دولتي يا اجتماعي از هم جدا نيست. سعي كردم در اين فيلم تعادل را رعايت كنم.
    شورجه با بيان نحوه شكل گيري فيلمنامه توضيح داد: سه سال پيش فيلمنامه از سوي شبكه دو و ميرعلايي به من پيشنهاد شد. مدير گروه معارف به شدت اصرار داشتند كه دليل ويژگي هاي معارفي كه در اين فيلمنامه بودساخته شود اما در معاونت سيما فيلمنامه با اشكالات اساسي مواجه و رد شد. اما از آنجا كه مدير گروه معارف اصرار بر اين كار داشتند به ما تأكيد كردند با حفظ محتوا قالب و ساختار فيلمنامه را تغيير دهيم.
    وي ادامه داد: در مرحله بعدي علي غفاري و طهماسبي و نادر شريعت فيلمنامه را تغيير دادند و فيلمنامه جديد به تصويب رسيد كه در نهايت علي مؤذني بازنويسي فليمنامه را انجام داد.
    احمد ميرعلايي تهيه كننده اين فيلم نيز با انتقاد از وضعيت فرهنگي كشور گفت: در ايران كسي براي فيلمنامه ارزش قائل نيست. بعضي از سياستگذاران دهن كجي را نوعي هنر مي دانند.مسئولان فرهنگي در مشكلات اين حوزه سهم دارند. جريان پخش فيلم ها در سينما كثيف ترين جريان است. نگاه ارزشي سازمان تبليغات اسلامي چه خدمتي به سينما كرده است؟ اگر سينماي ارزشي پس از 25 سال نمي تواند مخاطب مناسب را جذب كند از ضعف مسئولان فرهنگي است.
    وي با اشاره به اين كه در ابتداي كار با فيلمنامه خوبي كه حاوي پيام  بوده مواجه شده است گفت: در فيلمنامه به نكات ارزشي با نگاه جديدي پرداخته شده بود و داستان از جذابيت هاي خوبي براي ارائه ارزش ها بهره برده بود.
    وي افزود: كشورهاي آلمان، اتريش، سويس، سوئد و ... براي فيلمبرداري در نظر گرفته شده بود كه در نهايت انگليس انتخاب شد و پيش از 50 تا 60 درصد فيلمبرداري در اين كشور انجام شد.
    ميرعلايي با اعلام بروز مشكلات مالي در توليد فيلم گفت: بخش هايي از فيلم به علت وجود مشكلات مالي به جاي اين كه در انگليس فيلمبرداري شود در اوكراين تصويربرداري شد و مجبور شديم بسياري از صحنه ها را در اوكراين و حتي ايران بازسازي كنيم.
    تهيه كننده «وعده ديدار» با اشاره به نحوه انتخاب بازيگران گفت: براي انتخاب بازيگران ايراني مشكلي نداشتيم اما عكس هاي بازيگران خارجي براي آقاي شورجه فرستاده شد، و ايشان به همراه مجيد ميرفخرايي و محمد صادقي قبل از اعزام گروه به انگليس به اين كشور رفتند و بازيگران خارجي را انتخاب كردند.
    وي با بيان اين كه از ابتدا قرار بود سريال وعده ديدار ساخته شود تصريح كرد: وقتي با فيلمنامه مواجه شديم به اين نتيجه رسيديم كه اين سريال قابليت تبديل به فيلم سينمايي را دارد. چون هم عواملي حرفه اي در آن حضور داشتن و جذابيت هايي در اثر وجود داشت كه مي توانست تبديل به فيلم سينمايي شود.
    ميرعلايي افزود: مي توانستيم از انگليس حمايت كننده جذب كنيم اما مسئولان سيما بيشتر علاقمند بودند كه اسپانسر خارجي نداشته باشيم.
    وي با اعلام اين كه براي اكران خارج از كشور فيلم نيز رايزني هايي انجام گرفته شده است گفت: سيما فيلم در حال رايزني براي اكران وعده ديدار در خارج از كشور و انگليس حداقل در يك سالن سينما است و در ايام محرم نيز جزو برنامه هاي سينماي ايران خواهد بود.
    تهيه كننده اين فيلم با بيان اين كه مسئولان صدا و سيما از نتيجه كار راضي بوده اند گفت: مسئولان صدا و سيما براي هيچ فيلمي كيسه ندوخته اند و فروش فيلم هاي توليد صدا و سيما به اين سازمان بر نمي گردد.
    به گفته ميرعلايي وعده ديدار هفته اول يا دوم دي ماه در گروه سينمايي قدس اكران مي شود و پخش اين فيلم به عهده موسسه «ايما فيلم» زير نظر «سيما فيلم» انجام خواهد گرفت.
    غفاري مدير توليد و برنامه ريز فيلم با بيان اين كه يك سال طول كشيد تا فيلم به مرحله تصوير برداري برسد گفت: اين تجربه كه فيلمي در كشوري مانند انگليس ساخته شود قبلاً اتفاق نيفتاده بوده و ما با كار جديدي رو به رو بوديم . براي فيلمبرداري بايد از قبل همه چيز را هماهنگ مي كرديم، حتي اگر مي خواستيم بعضي نماها را تغيير دهيم نيز بايد از قبل هماهنگ مي شد. در غير اين صورت پليس از فيلمبرداري جلوگيري مي كرد.
    مجيد فخرايي كه طراحي لباس و صحنه اين فيلم را انجام داده است با اشاره به نوع طراحي اين فيلم گفت: در طراحي صحنه مهم اين بود كه بايد فضا سازي به شكلي انجام مي گرفت كه براي تماشاگر قابل باور باشد و مفاهيم را انتقال دهد.
    چون فيلمبرداري بيشتر صحنه هاي داخلي كه مربوط به فضاهاي خارجي در انگليس بود در تهران انجام گرفت.
    احمد نجفي بازيگر اين فيلم با اشاره به اينكه هر فيلمي كه غير متعارف باشد ارزشمند است گفت: بايد دست سازندگان فيلمي را كه موضوع آن به غير از چيزهايي باشد كه در سال هاي اخير به آن پرداخته مي شود بوسيد ومن اميدوارم وعدهاي ديدار بهتري ساخته شود.به نظر من دربين بهترين فيلمسازان ايراني سبك نداريم وهر كس خدمتي ميكند كار او باارزش است.
    داستان وعده ديدار درباره هنرمند جانباز شيميايي است كه پس از اعزام به خارج از كشور براي درمان با پيش پرده ربوده شده اي روبه رو مي شود كه به دست پدرش كشيد شده است و ...
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com