1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 422  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309142001  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۷:۱۵
    ۱۳۸۳/۰۹/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

مهندس حسن بنيانيان:

حوزه هنري آماده سرمايه گذاري در سينماي پليسي است

حوزه هنري كه مديريت آن را «مهندس حسن بنيانيان» برعهده دارد به عنوان مركزي كه بخشي از فعاليت هايش صرف تحقيق و پژوهش در عرصه هنرهاي نمايشي و بالاخص سينما مي شود، اين توان را دارد كه نيروي حمايتي براي توليدات مركز سينمايي ناجي هنر باشد. اين كه شرايط و بستر اين حمايت چگونه بايد شكل بگيرد، موضوع گفت و گو با «حسن بنيانيان» است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، به نقل از نشريه سبز بولتن روزانه جشنواره پليس، «مهندس حسن بنيانيان» با اشاره به برپايي جشنواره فيلم پليس گفت: گرچه در بسياري از موضوعات، تب جشنواره كشور را فراگرفته است، اما اين طليعه در هر موضوعي مبارك است. جشنواره بايد نقطه آغازي باشد براي به دست آوردن زيرساخت هاي علمي و هنري لازم براي توليد آثار مناسب هر بخش، منظور از زير ساخت علمي و هنري اين است كه هر اثر هنري يك خالق دارد و يك مخاطب، خالق اثر بايد بر موضوع، اشراف داشته باشد و همچنين از جايگاه ايدئولوژيك جامعه اطلاعي دقيق پيدا كند. يعني اگر براي جامعه اسلامي قرار است فيلم پليسي ساخته شود علاوه بر شناخت علمي از روانشناسي گروه هاي مختلف مخاطب و شناخت علمي از تركيب اجتماعي جامعه و آسيب ها و فرصت هاي دروني آن، در آن اثر هنري بايد بتواند تقويت كننده مباني اعتقادي دين مبين اسلام باشد.
    وي ادامه داد: «اگر توليد فيلم پليسي بخواهد جايگزين تقويت باور بر قيامت براي كنترل جرائم گردد اين اقدام مثبت تلقي نمي شود. اما اگر فيلم پليسي در راستاي تقويت قدرت پليس جامعه و ارتقاء سطح فرهنگ عمومي نسبت به حفظ قوانين و احترام به پليس جامعه حركت كند و به موازات خود تقويت كننده باور قيامت باشد در مجموع اين جشنواره مي تواند آغازي مبارك داشته باشد.»
    «بنيانيان» افزود: راه اندازي اين زيرساخت در مجموعه پليس و نيروي انتظامي است كه براي اهالي فرهنگ و هنر كشور خبري خوش تلقي مي گردد.
    «بنيانيان» درباره برنامه هاي حوزه هنري جهت توليد و حمايت از ژانر فيلم پليسي گفت: ماهيت و تجربه حوزه هنري در عرصه سينما، ادبيات، نمايش، پژوهش و تحقيق در حوزه هنر ديني، اين فرصت را مي تواند فراهم كند كه در قالب يك قرارداد متقابل با نيروي انتظامي آن سازمان محترم را در ايجاد يك زيرساخت علمي و هنري مبتني بر تفكر ديني ياري كند و در كنار آن در توليد آثار، سرمايه گذاري داشته باشد.
    رييس حوزه هنري در پايان اظهار داشت: خيلي دير دوستان به فكر بهره گيري از هنر براي حل معضلات خود افتاده اند اما همين شروع هم بسيار مبارك است.
    سازمان هايي در حد نيروي انتظامي بايد در درون خود، سازمان مناسب توليد آثار هنري به وجود آورند و نهادهايي مثل حوزه هنري يار و كمك كننده باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com