1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 401  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309112001  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۴۹:۴۱
    ۱۳۸۳/۰۹/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

كاسه ساز:

جشنواره فيلم پليس آغازگر حركتي مؤثر است

تاكنون در سينماي ايران نه ژانر پليسي داشته ايم و نه جشنواره فيلم پليس. اين جشنواره نوپا مي تواند آغازگر حركتي مؤثر در هردو عرصه باشد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، حبيب الله کاسه ساز دبير نخستين جشنواره فيلم پليس ضمن اشاره به اين مطلب گفت: چشم انداز آينده جشنواره فيلم پليس  روشن و اميد بخش است. اين حرکت آغاز شده و بر اساس برنامه ريزي  انجام شده نتيجه اي ثمربخش خواهد داشت.
    وي با اشاره به تقويت ارتباط دوسويه ميان ناجا با هنرمندان و فيلمسازان گفت: جريان توليد آثار پليسي به يقين در آينده اي نزديک تقويت خواهد شد.
    کاسه ساز در مورد تداوم برگزاري جشنواره گفت: ثبت اين جشنواره در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نويد اين را مي دهد که با حرکتي مقطعي و موقتي سر و کار نداريم و آنچه پيش رويمان است،  جرياني مداوم و آتيه دار خواهد بود. ضمن اين که قرار است جشنواره بعد از اين به شکل دو سالانه و در سطح بين الملل، برگزار شود. پيگيري هاي بخش دبيرخانه نيز در جهت حمايت از توليد آثار پليسي از اين پس به طور مداوم صورت مي گيرد.
    وي در ادامه با ابراز اميد واري از فعال شدن گروه سينماي پليسي و اجتماعي در بنياد سينمايي فارابي گفت: اميدوارم با فعال شدن آن، از اين پس شاهد شکل گيري جريان قوي تري از توليد آثار پليسي و اجتماعي در کشور باشيم. همچنين اميدوارم عزيزانمان در نيروي انتظامي از اين پس توجه ويژه اي نسبت به تقويت سينماي پليسي کشورمان داشته باشند.
    کاسه ساز بين المللي شدن جشنواره را در راستاي اهداف تبليغي پليس ايران در سطح جهان دانست و گفت: امسال جهت آماده کردن مقدمات بين المللي شدن جشنواره فيلم پليس،  بخش مروري بر چشم انداز سينماي فرانسه را با حضور چند ميهمان از کشور فرانسه به شکل غير رقابتي در ساختار جشنواره لحاظ کرديم. با توجه به اين که جشنواره الف فيلم پليسي در هيچ کشور جهان برگزار نمي شود اين جشنواره در دوره بعد، اولين جشنواره بين المللي فيلم هاي پليسي در جهان خواهد بود و با حضور گسترده هنرمندان و فيلمسازان در بستر مسابقه و رقابت، جشنواره فيلم هاي پليسي به نام ايران ثبت خواهد شد.
    اين تهيه کننده ، سينماي پليسي را درآمدزا و پرمخاطب ارزيابي کرد و گفت: لازم است با مطالعه و ارزيابي، تحقيق درست و کارشناسانه به سمت توليد فيلم هاي پليسي برويم، مطمئناً اين ژانر مي تواند نسبت به گونه هاي ديگر سينمايي، مخاطب بيشتري را جذب کند.
    وي که تاکنون به عنوان تهيه کننده فيلم هاي دفاع مقدس شناخته شده است در مورد تعلقاتش به سينما پليسي گفت: من احساس مي کنم فيلم ها و مجموعه هايي که در ژانر دفاع مقدس توليد مي شود در مقايسه با توليدات پليسي نبايد خيلي تفاوت داشته باشد. دغدغه خود من اين است که هر قدر در نشان دادن پليس کشورمان موفق باشيم، مثل اين است که رزمنده هايمان را به خوبي نشان داده ايم. نيروهاي پليس هم مانند رزمندگان حافظ امنيت جامعه هستند.
    کاسه ساز در مورد دلايل اينکه تاکنون فلم پليسي تهيه نکرده است گفت: تقريباً در هر سال دو، سه پروژه با موضوع دفاع مقدس در دست توليد داشته ام. موضوع ديگر اينکه واقعاً موقعيتي پيش نيامده است که کسي براي توليد يک فيلم پليسي به سراغمان بيايد. لازم است فيلمنامه اي قوي به دستمان برسد. اميدوارم در آينده اين اتفاق بيافتد. اگر قرار باشد فيلم پليسي بسازم هم سعي مي کنم بدي ها و خوبي هاي پليس را در کنار هم نشان دهم.
    وي در پايان گفت: انتظار ما از مسئولان «ناجي هنر» اين است که نيروي انتظامي را بيشتر با روند کاري فيلمسازها هماهنگ کند و وگذر از موانعي که بر سر راه فيلمساز وجود دارد را سهل الوصول کند. همکاري در بخش فراهم کردن امکانات، بررسي فيلمنامه، اطلاع رساني به فيلمنامه نويس ها و اينکه مراکز تحقيقاتي مورد نياز را در اختيار فيلمنامه نويس قرار دهند و جريان فيلمسازي در سينما و تلويزيون را کاملاً پيگيري کند.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com