1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 488  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309110103  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۵۸:۱۱
    ۱۳۸۳/۰۹/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

دومين نشست تخصصي جشنواره پليس برگزار شد

پليس از «مريخ» نيامده است

دومين نشست تخصصي جشنواره پليس و نخستين نشست با عنوان سياست گذاري ها و اهداف جشنواره با حضور حبيب الله كاسه ساز دبير جشنواره و سرهنگ منبتي رئيس ناجي هنر در محل سينما فلسطين 2 برگزار مي شود

دومين نشست تخصصي جشنواره پليس و نخستين نشست با عنوان سياست گذاري ها و اهداف جشنواره با حضور حبيب الله كاسه ساز دبير جشنواره و سرهنگ منبتي رئيس ناجي هنر در محل سينما فلسطين 2 برگزار مي شود.
به گزارش سايت سينمايي سوره، سه شنبه شب 10 آذر ماه ساعت 20 نخستين نشست با عنوان سياست گذاري و اهداف جشنواره با حضور جمعي از اهالي مطبوعات، دانشجويان دانشكده پليس و دست اندركاران سينما و جشنواره با آياتي چند از كلام الله مجيد پيگيري شد. حبيب الله كاسه ساز درباره سياست و اهداف جشنواره گفت: «ما اكنون مي دانيم كه نظرات همه اقشار جامعه درباره پليس بسيار با اهميت است و مي تواند راهگشاي بسياري از مشكلات و معضلات پليس كشورمان باشد و نيروي انتظامي قصد تعامل بيشتر با مردم را سرلوحه كار خود دارد.
وي گفت: ما قصد داريم در «اتوباني» بيفتيم كه نهايتاً به يك پليس ايده آل ختم شود. خوشبختانه تلاش براي برگزاري اين جشنواره خيلي به رسيدن به سياست و اهداف نيرو در جهت بهبود اين تعامل و رهنمون نيرو به ايده آل عملكرد خود كارايي داد. كاسه ساز ادامه داد: «انتقال احساس امنيت در جامعه هدف اصلي اين جشنواره است. خوشبختانه تلاش در برگزاري اين جشنواره خيلي در اين راستا اميدواركننده است. سعي در سهل الوصول كردن دستيابي فيلمسازان به امكانات پليس هدف عمده و سياستي پيگيرانه است.
سرهنگ منبتي نيز در اين راستا گفت: هنرمندان مطمئن باشند با حمايت قاطع ناجي هنر و نيروي انتظامي روبرو خواهند بود. ما اساساً به دنبال پليس سفارشي و سفيد و يك دست كه موجوديت خارجي ندارد، نيستيم چرا بيش از اين نمي خواهيم ميان مردم و پليس فاصله ايجاد شود و اين فضاي مثبتي را كه ايجاد شده از دست بدهيم. پليس در اين سياست گذاري از جنس مردم است. او از كره مريخ نيامده بلكه امكان دارد جرمي نيز مرتكب شود؛ اما آنچه كه الزامي است و انتظار داريم نگاه منصفانه به پليس و آگاهي از ماهيت تلاش ارزشمند پليس در ايجاد امنيت و لزوم همراهي مردم با پليس در جهت توسعه و پيشرفت جامعه است.
سرهنگ منبتي افزود: ما اكنون مركز پژوهش داير كرده ايم، اسناد و مدارك فراواني را كه جنبه مستند دارد در اختيار هنرمندان است و مركز مطالعات اجتماعي را براي مراجعه هنرمندان در همين راستا داير كرده ايم تا به حقيقت نزديك شويم.
وي گفت: ما قصد داريم پليس منطقه اي، ملي، بومي خودمان را معرفي و نهادينه كنيم و در همين راستا به دنبال چهارچوب ها و قانونمند و طبيعي كردن تعريف پليس در جامعه هستيم و در اين مدت هم به نتايج بسيار خوب و قابل توجه اي رسيده ايم.
حبيب الله كاسه ساز در سؤال يكي از خبرنگاران كه پرسيد: چرا آدم هاي خلافكار فيلم ها و سريال هاي پليسي همگي داراي اسامي اصيل ايراني هستند و موهاي بلند و تيپ هاي آنچناني دارند و آيا اين نوع تيپ گرايي فرار از واقعيات جامعه نيست، پاسخ داد: قطعاً اين نگاه غلط و بي اساس است و ما هم به دنبال اين نوع تيپ گرايي به دور از حقايق جامعه نبوده و نيستيم و با شما موافقم؛ اما اين نگاه تحميلي وجود دارد كه قطعاً باورپذير و درست نيست.
سرهنگ منبتي ادامه داد: اين نوع برخوردهاي سطحي و تيپ گرايانه بي جاست و من با آن كاملاً مخالفم، ناجي هنر نيز در اساس كار خود با اين ديدگاه مخالف است و اكنون سعي بر نزديك شدن هرچه بيشتر به واقعيت هاي اجتماعي دارد. وي در پايان تأكيد كرد: ريشه بسياري از ناهنجاري هاي جامعه پليس كشور و آسيب هاي اجتماعي مردم در اقتصاد نهفته است و خوشبختانه من به آينده سينما، پليس و مردم ايران بسيار اميدوارم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com