1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 377  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309012007  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۱:۰۰
    ۱۳۸۳/۰۹/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

حبيب الله كاسه ساز دبير جشنواره فيلم پليس خبرداد:

ايران ميزبان تنها جشنواره بين المللي فيلم هاي پليس در جهان مي شود

حبيب الله كاسه ساز دبير جشنواره فيلم پليس در خصوص شكل گيري اين جشنواره گفت: با توجه به نگاه فرهنگي و هنري و رويكرد متفاوتي كه در سال هاي اخير در نيروي انتظامي شكل گرفته است. مديريت اين نيرو به اين باور رسيد كه بايد تعاملي اساسي را با هنرمندان و فيلم سازان كشور آغاز كند.

    از اين رو فرماندهان ارشد ناجا نيز به برخورد فرهنگي با مسائل اجتماعي و اخلاقي را جزو اهداف خود قرار دادند و در همين راستا يكي از بخش هاي اصلي كه مورد توجه قرار گرفت موضوع فيلم، سينما و فيلم سازي است.
    وي به مهمترين اهداف وسياست هاي جشنواره اشاره كرد و گفت: جشنواره با دو هدف جدي بررسي فيلم ها و فيلم سازي در يك دهه و تبيين  سياست ها و مقاصد متعالي ناجا و انتقال آن از طريق تصوير و فيلم پايه ريزي گرديد.
    جشنواره باعث مي شود تا فضا وبستري مناسب و مؤثر براي ارتباط و شناخت دوسويه هنرمندان و پليس در جامعه به وجود بيايد.
    همچنين شرايطي فراهم مي شود براي ارزيابي عملكرد هنرمندان، مديران فرهنگي و برنامه ريزي براي ترسيم خطوط سياست ها و چشم انداز آينده سينما و فيلم سازي از رهگذر جشنواره خوش بختانه پليس به ثبت رسيد و مقرر شد اين جشنواره به صورت دو سالانه برگزار شود.
    كاسه ساز درخصوص اين كه چرا ژانر پليسي در سينماي ايران جدي گرفته نمي شود متذكر شد: متأسفانه تاكنون سينماي پليسي در ايران جدي گرفته نشده است به نظر مي رسد دليل اين عدم جديت و فقدان توجه بخشي برمي گردد به عدم اهتمام و پيگري متولي جريان پليسي در جشنواره پليس.جشنواره مطلع و آغازگر حركتي دامنه دار و تداوم بخش است.
    با اطلاع رساني و تبليغاتي كه از رهگذر آن صورت مي پذيرد و با ايجاد مناسبات و ارتباط دوسويه گسترده ستاد جشنواره و ناجا با هنرمندان و فيلم سازان و ... همگي منجر به تقويت جريان توليد آثار پليسي در كشور مي شود و خوش بختانه ثبت اين جشنواره در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نويد اين را خواهد داد كه ما با حركتي مقطعي و موقتي سرو و كار نداريم بلكه با جرياني متداوم و آتيه دار روبرو هستيم.
    وي درخصوص اينكه آيا روند توليد سينماي پليسي جواب گوي نياز براي برگزاري جشنواره مستمر دوسالانه خواهد بود افزود:
من پيش بيني مي كنم كه با برنامه ريزي هاي به عمل آمده و روي كردهاي خوب ناجا، ما شاهد تحول در توليد فيلم هاي سينمايي و تلويزيوني پليسي باشيم.
    اميدوار هستم كه عزيزانمان در نيروي انتظامي و فرماندهان ارشد خود از اين پس توجه ويژه اي به فيلم پليسي داشته باشند. هدف ها و سياست ها مشخص است و طبعاً بايد حركتي صورت بگيرد تا در سال ديگر به بار بنشيند.
    خوشبختانه مؤسسه ناجي هنر تلاش هاي خوبي را آغاز كرده و آثار ارزشمندي در حال توليد است و حتي مي طلبد كه اين جريان با حمايت مادي و معنوي جدي نيروي انتظامي مواجه شود.
    وي در جواب اين سئوال كه آيا جشنواره از دوره بعد بين المللي مي شود گفت: بله، برنامه ريزي و طراحي هاي صورت گرفته براين اساس است و بر پايه پيش بيني، اين اتفاق حتماً مي افتد. امسال به لحاظ آشنايي بخش بين المللي در ساختار جشنواره به صورت غيررقابتي گنجانديم با بخش هايي همچون چشم انداز سينماي پليسي فرانسه و نمايش فيلم هاي كوتاه و چند ميهمان از كشور فرانسه خواهيم داشت. مطالعات نشان مي دهد كه هيچ جشنواره فيلم پليسي در سطح دنيا نداريم و اين اولين جشنواره بين المللي فيلم هاي پليسي در جهان مي شود. با اين حضور گسترده هنرمندان و فيلمسازان و در بستر مسابقه و رقابت و جشنواره فيلم هاي پليسي به نام ايران ثبت مي شود.
    وي در پايان چشم آينده جشنواره فيلم پليس را روشن و اميدبخش خواند و افزود: اين حركت آغاز شده و با برنامه ريزي هاي به عمل آمده و اطلاع رسانه هايي كه در مقياس وسيع در حال انجام است به چشم انداز و روندي شفاف و ثمربخش دست پيدا مي كنيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com