1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 400  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۸/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138308272002  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۲۷:۱۶
    ۱۳۸۳/۰۸/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماگران مطرح ايران

بيست ويكمين جشنواره ملي و نهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه در حالي برگزار مي شود كه تعدادي از فيلمسازان و سينماگران مطرح ايراني، وجود استعدادهاي فراوان را دليل مهمي در اثبات پويا وزنده بودن سينماي ايران مي دانند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره و به نقل از ستاد خبري جشنواره فيلم كوتاه بهرام بيضايي معتقد است: استعدادهاي فراواني در ميان فيلمسازان جوان ايراني وجود دارد كه اگر به سرخوردگي كشيده نشود و امكان رشد براي آنان فراهم شود سينماي ايران با حضور اين فيلمسازان از آينده خوبي برخوردار خواهد بود.
    كارگردان فيلم هاي «سگ كشي» و «مسافران» مي گويد: اين فيلمسازان لحن و تيزنگري خود را با مصالحه كاري از بين نبرند آينده خوبي در انتظار آنان خواهد بود وي مي افزايد فيلمسازان جوان سينماي ايران، با نگاه بسيار دقيق خود، زواياي مختلف زندگي مردم را به تصوير مي كشند و بيشتز از تماشاگران اين مسئولان هستند كه لازم است به تماشاي فيلم هاي كوتاه بنشينند.
    خسرو سينايي كارگردان سينما نيز معتقد است، بسياري از فيلمسازان جوان در آثار خود با شجاعت خاص به مسائل جامعه خود مي پردازند و نگاهي انتقادي به اين مسائل دارند. وي مي افزايد: فيلمسازان جوان در فيلم هاي خود سعي مي كنند به طرح آرزوهاي خود بپردازند آرزوهايي كه با گذشت زمان، آنطور كه فكر مي كردند به واقعيت نپيوسته است به به همين خاطر فيلم كوتاه هم اكنون عرصه نمايش آرزوهاي برباد رفته جوانان شده است.
    ناصر تقوايي نيز معتقد است، فيلمسازان جوان هميشه به دنبال تجربه هاي  موضوعات تازه مي روند و در نتيجه فرم هاي نو و تازه تري مورد استفاده آنها قرار مي گيرند. فيلمسازان خلاق بايد مورد شناسايي و حمايت قرار بگيرند تا در آينده سينمايي متعالي داشته باشيم.
    همچنين عليرضا رئيسيان نيز معتقد است: سينماي كوتاه به دليل اينكه نياز چنداني به بازدهي اقتصاد ندارد در انتقال مفاهيم و انديشه جديد و ارزشمند بسيار موثر است و از ويژگي هاي منحصر به فردي برخوردار است كه در ايران بايد بيشتر به اين ويژگي هاي منحصر به فردي برخوردار است كه در ايران بايد بيشتر به اين ويژگي ها پرداخته شود. وي ادامه مي دهد مشكل سينماي كوتاه ايران مشكل سرمايه گذاري نيست و بايد تعريف درستي از اين كه سينماي كوتاه چيست ارائه شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com