1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 489  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۸/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138308252015  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۳۶:۴۴
    ۱۳۸۳/۰۸/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

اكران«دوئل» تحت مراقبت ويژه آغاز شد

مراسم گشايش نمايش عمومي فيلم «دوئل» چهارشبنه 20 آبان ماه در سينما صحرا با حضور كارگردان و دست اندركاران فيلم برگزار شد.

    احمدرضا درويش در ابتداي اين مراسم گفت : 80 هزارسالن سينما و 6 هزار شبكه ماهواره اي در دنيا وجود دارد، اگر سينماي ملي داريم؛ پس سهم سينماي ايران در جهان چقدر است ؟! من هنوز به پاسخي نرسيده ام. با تأسف فراوان، سالن هاي سينماي ما خالي مانده وتماشاچي از رفتن به سينما لذت نمي برد ،در عين حال بدنه سينماي ايران ثابت كرده مي تواند تماشاگر را به داخل سينما بكشاند.
    اين كارگردان سينماي ايران در ادامه تصريح كرد: هنرمندان يك كشور، ذخيره هاي يك ملت هستند، آنها زندگي مردم را به مردم بازتاب مي دهند و آنچه هنرمندان از جامعه مي خواهند احترام است. در حاليكه در دوران جديد بيشتر به هنرمندان جفا مي شود، بنابراين بهتر است مسوولين با تأمل رفتار كنند، چون هنرمندان اين جامعه، برخاسته از مردم همين جامعه هستند.
    درويش، گلي را كه به پاس تشكر به وي تقديم شده بود ،به نمايندگي از دست اندركاران «دوئل» به دلير مرداني كه در دوران دفاع مقدس از همه چيز خود مايه گذاشتند و نام آنها در تاريخ اين جامعه باقي خواهد ماند، تقديم كرد.
    دكتر موسي زاده، مسئول بخش بين المللي «شركت به نگر» كه پخش خارجي اين فيلم را برعهده دارد، نيز گفت: تمام فيلم هاي ايراني در خارج كشور توسط شركتهاي خارجي پخش شدند، اما با اعتماد دوستان براي نخستين بار ما به عنوان يك شركت ايراني وارد شديم و فيلم هم اكنون در دو سينماي كابل و به تدريج در فرانفورك- برلين - مونيخ - منچستر - كانادا - ونكور، در شش شهر آمريكا - تاجيكستان - مكزيكوسيتي و ... تا سه ماه آينده به نمايش در خواهد آمد.
    وي اظهار خرسندي كرد، برنامه هاي نمايش «دوئل» در سينماهاي بزرگ دنيا بدون هيچ زد و بندي انجام شده است.
    موسي زاده گفت: همزماني اكران فيلم در ايران را با كشورهاي ديگر آرزوي ما بود، اما مشكل اين اتفاق كمبود كپي زيرنويسي شده به زبان هاي مختلف است كه امكان اين اتفاق را صلب كرد. اميدوارم مسئولان وزارت ارشاد به وعده هايي كه درباره حمايت از بخش بين المللي فيلم هاي ايراني داده اند، عمل كنند.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com