1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 456  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۷/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138307292004  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۲:۵۶
    ۱۳۸۳/۰۷/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

در 30 سالن منتخب سينماهاي تهران كارت اعتباري سينماي ايران از عيد فطر راه اندازي مي شود

كارت اعتباري سينماي ايران از ابتداي اكران هاي عيد سعيد فطر در 30 سالن سينماهاي تهران به طور رسمي راه اندازي خواهد شد.

    در حال حاضر تجهيزات سخت افزاري توسط بنياد سينمايي فارابي ترخيص شده‌‏است و طي يكي- دو روز آينده مرحله نصب (SETUP) آن آغاز خواهد شد و طبق برنامه‌‏ريزي‌‏هاي انجام شده, از عيد سعيد فطر در 30 سالن سينماهاي تهران اين دستگاه‌‏ها قابل دسترسي عموم است.
    در حال حاضر تنها كاركنان شوراي فرهنگ و صنعت كه زير مجموعه وزارت صنايع و معادن هستند, مي توانند از اين كارت ها در 3 سالن «فرهنگ , ايران و فلسطين» استفاده كنند. البته كارت‌‏هاي صادر شده قابليت استفاده در مراكز كتاب جهت خريد كتب را نيز دارد.
    بر پايه اين گزارش پس از راه اندازي اين سيستم, مطبوعات و خبرگزاري‌ ها نيز جهت به دست آوردن فروش فيلم‌‏ها از سينماها در آينده‌‏اي نزديك از طريق پنل‌‏هاي(PANEL) مخصوص خواهند توانست به آمار فروش دست يابند.
    گفتني است اين روش در به دست آوردن آمار دقيق فروش‌‏ها و تعداد تماشاگران در مورد فيلم «مهمان مامان» در سينما «فرهنگ» اجرا شده‌‏است كه برنامه‌‏ريزي‌‏هاي انجام شده ‏مثبت ارزيابي شده است.
    همچنين بعد از گذشت 9 ماه از اجراي اين طرح كه توسط متخصصان ايراني طراحي و اجرا شده است به نظر مي‌‏رسد سود حاصل از اين مساله كمك شاياني به سينماي ايران خواهد داشت چرا كه طراحي اين دستگاه ‏هاي چند ميليون دلاري توسط طراحان ايراني انجام شده و از اين حيث مي‌‏توان اميدوار بود كه اقتصاد سينماي ايران بهبود يابد.
    لازم به ذكر است، با شروع آموزش اپراتورها براي استفاده از اين دستگاه‌‏ها, طرح استفاده از اين كارت به محمدمهدي حيدريان معاونت سينمايي وزارت ارشاد در جشنواره‌‏هاي فيلم فجر داده شده‌‏است تا دارندگان اين كارت‌‏ها نيز بتوانند در جشنواره فيلم فجر از امكانات آن بهره ببرند. معاونت سينمايي طي هفته های آينده جواب نهايي خود را در اين خصوص اعلام خواهد كرد.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com